Consorci de Formació Professional d'Automoció

Seat i el Grup Volkswagen preparen un projecte transformador perquè la companyia de Martorell avenci cap a la mobilitat elèctrica.  Amb aquesta iniciativa, Seat també espera contribuir a la recuperació econòmica del país. Per tal d’encetar aquesta transformació, Seat va anunciar l’any passat una inversió de 5.000 milions d’euros en mobilitat elèctrica fins a 2025. Ara, a aquesta inversió se li sumarà la col·laboració amb el govern espanyol, que prepara un projecte tractor per impulsar Seat dins l’ecosistema de l’electromobilitat.

En aquest sentit, Seat també col·laborarà amb empreses de diferents sectors. Així doncs, prepara iniciatives conjuntes amb Iberdrola, Telefónica, CaixaBank o Gestamp, entre d’altres. Segons l’empresa d’automoció, la cooperació amb aquestes empreses “té un gran potencial de generació d’ocupació, especialment per als més joves”. A més, aquesta iniciativa contribuirà al compliment dels objectius del Pacte Verd Europeu en 2030. Així doncs, la creació d’un ecosistema de l’electromobilitat serà fonamental per assolir els compromisos de descarbonització.

“Fa 70 anys vam posar Espanya sobre rodes. Ara la volem posar sobre rodes elèctriques”

Wayne Griffiths, president de Seat

Herbert Diess, president del Grup Volkswagen i del Consell d’Administració de Seat, ha assegurat que “Espanya pot esdevenir un centre de mobilitat elèctrica a Europa”. El directiu alemany també ha afirmat que “la modernització de les estructures industrials i la creació d’ocupació poden ser un pla d’acció poderós per tota la regió”. Per això, Diess ha desitjat que “la Comissió Europea tingui la voluntat política de permetre aquest projecte estrella i de gran importància històrica”.

Per la seva part, el president de Seat Wayne Griffiths ha volgut destacar la vinculació històrica entre l’Estat espanyol i la companyia d’automoció. “Fa 70 anys, vam posar aquest país sobre rodes. Ara, el nostre objectiu és posar-lo sobre rodes elèctriques”, ha declarat. Per assolir aquest objectiu, Griffiths demana “que Espanya desenvolupi i garanteixi una àmplia infraestructura de recàrrega  a tot el territori”. A més, el màxim responsable de Seat ha reclamat que el govern espanyol “estimuli la demanda mitjançant incentius”.

Seat s’adhereix a la Setmana Internacional de la Dona

Coincidint amb la Setmana Internacional de la Dona, Seat ha volgut recordar “el seu ferm compromís per la diversitat i la igualtat d’oportunitats”.  En aquest sentit, l’empresa ha recordat que “el 25% de les dones ocupen posicions directives”. A més, Seat reivindica que “actualment, més de 3.000 dones treballen a distintes àrees de la companyia, essent un 21% de la plantilla“. La companyia d’automoció també ha destacat el caràcter divers i inclusiu dels seus treballadors, afirmant que “la plantilla de Seat està formada per quatre generacions d’empleats que treballen en vuit àrees diferents, parlen 26 idiomes i col·laboren amb 67 nacionalitats”. A més, Seat indica que “segons un estudi de la consultora Dalia, s’estima que un 7% dels empleats formen part de la comunitat LGTBI+”.

Com a mostra del seu caràcter obert i inclusiu, la companyia disposa, des de l’any 2012, d’un Pla d’Igualtat amb mesures per prevenir la discriminació. A més, durant els darrers anys la companyia ha impulsat altres iniciatives per promoure la igualtat d’oportunitats a la seva plantilla. N’és un exemple Pride@SEAT, creada pels empleats l’any 2020 amb l’objectiu de “crear un espai obert” a totes les persones que hi treballen. Altrament, l’any 2018 Seat va crear el programa Women@SEAT, orientat a fomentar la inscripció de dones a la seva Escola d’Aprenents. Tots aquests projectes han contribuït al reconeixement del caràcter integrador i inclusiu de Seat. Aquest reconeixement va quedar constatat l’any passat a l’informe Divesity Leaders del Financial Times, al qual Seat va classificar a la posició 65 de 850 empreses europees.