Consorci de Formació Professional d'Automoció

Hugh Elliot i Luis Pardo durant la seva intervenció a la Casa Seat
Hugh Elliot i Luis Pardo durant la seva intervenció a la Casa Seat | ROMAN RM

Fa uns dies es va celebrar la Barcelona New Economy Week (BNEW). En aquest escenari va celebrar-se la sessió Spain UK Innovations in Sustainable Mobility. La xerrada, organitzada per la Cambra de Comerç Britànica a Espanya, va explorar els principals reptes per poder assolir una mobilitat més sostenible. Durant el col·loqui, celebrat a la Casa Seat, van participar diversos professionals i experts de l’àmbit de la mobilitat. A més, va comptar amb la intervenció de Hugh Elliott, ambaixador del Regne Unit a Espanya; i de Luis Pardo, president de la Cambra de Comerç Britànica a l’Estat.

Concretament, la sessió va centrar-se a l’objectiu global d’assolir un desenvolupament sostenible i reduir l’empremta de carboni al sector dels transports. Tanmateix, avançar cap a aquesta fita suposa superar un gran nombre d’obstacles. Per tal de superar les adversitats, és important conèixer les bones pràctiques orientades a reduir les emissions de CO₂. Sobre aquests temes, doncs, va centrar-se la xerrada que va tenir lloc al BNEW.

«Governs i empreses han de cooperar per reduir les emissions del transport»

Hugh Elliott, ambaixador del Regne Unit a Espanya

En la seva intervenció, Hugh Elliott va destacar la importància que «governs i empreses privades treballin junts per reduir les emissions del transport». En aquest sentit, l’ambaixador britànic va recordar que la indústria és responsable de gairebé un terç de les emissions, tant a Espanya com al Regne Unit. Per això, el diplomàtic considera de gran importància la pròxima Conferència de l’ONU sobre el canvi climàtic, que tindrà lloc a Glasgow durant el novembre. Elliott espera que la conferència esdevingui «un punt d’inflexió per a la humanitat».

Per la seva part, Luis Pardo va reivindicar «el valor i la utilitat dels fons europeus Next Generation EU». El president de la Cambra de Comerç Britànica a Espanya recorda que aquest finançament «primarà els projectes verds, innovadors i sostenibles». Per això, ha instat al Govern espanyol que el seu suport als projectes d’R+D+I «sigui constant a partir d’ara».

El Govern ja treballa per assolir una mobilitat més sostenible

A més dels representants britànics, la taula rodona va comptar amb la participació de diversos membres de l’àmbit empresarial. En les seves intervencions van posar sobre la taula la necessitat de promoure la compra de vehicles elèctrics i punts de recàrrega per avançar cap a una mobilitat més verda. Miguel López-Quesada, director de Comunicació de Gestamp, va incidir que la innovació «és vital per reduir el pes els vehicles el seu consum de bateria». Per la seva part, Anotnio Cendrero, director General d’Arriva, va destacar els operadors de transport «com a actors clau en la transformació dels entorns urbans».

Convé recalcar que l’actual govern de la Generalitat ja treballa activament per impulsar una nova mobilitat més sostenible. El nou Pacte Nacional per a la Indústria (PNI) facilitarà la transformació industrial perquè el sector avanci cap a un model més ecològic. Sobre el nou PNI, el conseller d’Empresa i Treball Roger Torrent espera que generi «transformació efectiva del sector». Sobre la col·laboració publicoprivada que menciona Hugh Elliott, l’Executiu català també ha pres mesures en aquest sentit. De fet, el mes de juny el Conseller va establir un acord de cooperació amb Seat i la resta del sector per impulsar la mobilitat elèctrica.