Nissan ha presentat el prototip d’una nova planta de producció de bateries laminades en estat sòlid. Aquestes instal·lacions tindrien la finalitat de promoure el desenvolupament industrial de les bateries d’estat sòlid. La fabrica, que se situaria al Centre d’Investigació de Nissan a la prefectura de Kanagawa, està prevista per obrir les portes l’any 2028.
El projecte per inaugurar la fàbrica de bateries laminades forma part de Nissan Ambition, l’estratègia de conjunta de Nissan, Renault i Mitsubishi per a impulsar la mobilitat elèctrica. En aquest sentit, Nissan té previst començar a produir prototips a la seva fàbrica de Yokogama durant el 2024. Aquest pas, previ a la inauguració de la planta de Kanagawa, servirà per a estudiar els millors materials, disseny i procediments de fabricació.
Les bateries en estat sòlid, un component d’automoció estratègic per a Nissan
Els esforços de Nissan per produir vehicles amb bateries en estat sòlid responen al potencial d’aquest component per marcar un punt d’inflexió a la indústria del vehicle elèctric. Nissan assegura que «les bateries en estat sòlid siguin una tecnologia que canviï les regles del joc i accelerin la popularitat del vehicle elèctric». Es tracta d’un component d’automoció que gairebé duplica la densitat energètica de les bateries de ions de liti convencionals. A més, compten amb un temps de recàrrega menor i un cost de fabricació potencialment inferior.
Amb la seva nova fàbrica de bateries laminades en estat sòlid, Nissan preveu reduir el seu consum fins als 75 dòlars per kWh d’aquí al 2028, i fins als 65 dòlars per kWh a partir d’aleshores. Assolir aquesta fita suposaria equiparar el cost dels vehicles elèctrics amb els de motor de gasolina. Tot plegat, l’objectiu final del fabricant nipó és incorporar les bateries en estat sòlid a la seva gamma de vehicles per fer-los més competitius.
«Nissan ha estat líder en tecnologia d’electrificació mitjançant un ampli catàleg d’activitats d’R+D»
Kunio Nakaguro, vicepresident executiu de Nissan
Segons Kunio Nakaguro, vicepresident executiu de Nissan, «hem estat líders en tecnologia d’electrificació mitjançant un ampli catàleg d’activitats d’R+D». Sobre la tasca de recerca i desenvolupament la companyia japonesa, Nakaguro destaca «la investigació de materials per a bateries de nivell molecular, així com el disseny de vehicles elèctrics segurs i d’altes prestacions». A més, el vicepresident executiu recorda la feina del fabricant per impulsar les ciutats, «emprant els vehicles elèctrics com a bateries d’emmagatzematge».
Per tot això, el directiu japonès ha volgut posar en valor «els coneixements adquirits gràcies a la nostra experiència». Això permetrà, comenta, «continuar treballant per a utilitzar aquest prototip de fàbrica i accelerar l’aplicació pràctica de les bateries en estat sòlid».