Consorci de Formació Professional d'Automoció

Seat ha presentat a la seva fàbrica de Martorell el nou Seat León. Per produir aquesta actualització del seu model més emblemàtic, Seat ha realitzat una inversió de 1.100 milions d’euros. Aquesta milionària injecció de capital ha permès millorar les prestacions del nou model, així com les instal·lacions de la fàbrica de Martorell on es fabricarà l’automòbil.

El nou Seat León compta amb un motor més eficient, major dinamisme i un disseny actualitzat. A més, es tracta del primer vehicle de Seat totalment connectat. Incorpora un nou sistema de navegació amb una pantalla tàctil de 10 polsades. Aquest permet connexió amb el telèfon mòbil, des del qual es pot bloquejar i desbloquejar el cotxe a distància. D’altra banda, compta amb control de veu per accedir als serveis d’entreteniment, així com a la informació actualitzada sobre el trànsit, aparcament i gasolineres.

La seguretat ha estat una de les prioritats de Seat a l’hora de dissenyar aquesta quarta edició del León. El nou model compta amb intermitents renovats amb un patró d’il·luminació més dinàmic. A  més, incorpora sensors laterals que cobreixen els angles morts i avisen al conductor en cas de perill quan es canvia de carril. El nou Seat León també està equipat amb un assistent de sortida involuntària del carril.

El nou Seat León, també disponible en versió híbrida endollable

Seat ha volgut posar èmfasi a l’eficiència energètica a l’hora de dissenyar el nou León. Per aquesta raó, també està disponible en la versió eHybrid. El model híbrid endollable ofereix un doble sistema de càrrega elèctrica. Per un costat, mitjançant la frenada regenerativa per tal de recuperar energia durant la conducció. En segon lloc, amb la càrrega elèctrica del motor mitjançant els punts de recàrrega.

El nou Seat León, també disponible en versió híbrida endollable
El Seat León eHybrid, la versió híbrida endollable de nou Seat León. Imatge: Seat

 

La modalitat híbrida endollable permet incrementar l’autonomia amb respecte dels híbrids tradicionals o els elèctrics. A més, ofereix unes xifres d’emissions menors que els vehicles dièsel o de gasolina.

Isensee: “el León és el model més venut i volem mantenir la seva trajectòria”

El Seat León sempre ha estat un dels models més importants per l’empresa d’automoció de Martorell. Les tres generacions anteriors del León acumulen un total de 2,2 milions d’unitats venudes. Aquesta quarta generació ha estat dissenyada, segons Seat, per “continuar amb el seu lideratge i portar-lo al següent nivell en termes de disseny, connectivitat, eficiència, dinamisme i seguretat”.

Carsten Isensee, president en funcions i vicepresident executiu de Finances i IT de Seat, ha valorat el llançament del nou Seat León afirmant que “el León és el nostre model més venut i volem mantenir la seva gran trajectòria. Per aquesta raó hem invertit 1.100 milions d’euros en aquest model, tant en el desenvolupament del vehicle com en la millora de les instal·lacions on es produeix”.

D’altra banda, Isensee ha volgut destacar les xifres històriques assolides per Seat el passat 2019. Segons l’actual president de la companyia, “hem venut més de 570.000 automòbils, el volum més alt al llarg dels nostres 70 anys d’història. A més, hem assolit una de les millors xifres de producció, amb més de 500.000 unitats produïdes a la nostra planta de Martorell. Per tant, comptem amb una base excel·lent per començar aquest any 2020″.