Consorci de Formació Professional d'Automoció

Seat MÓ estarà disponible en dues opcions: un servei de motorsharing i un model de subscripció
Seat MÓ estarà disponible en dues opcions: un servei de motorsharing i un model de subscripció. Imatge: Seat

 

Seat ha desplegat Seat MÓ a Barcelona. Es tracta el primer servei de motorsharing urbà de l’empresa de Martorell. Per ara, es desplegaran 632 eScooters 100% elèctriques a la Ciutat Comtal. A més, els ciutadans i ciutadanes de Barcelona es tindran disponibles ciclomotors i patinets elèctrics mitjançant un servei de subscripció. Tota la flota de Seat MÓ a Barcelona estarà protegida contra la Covid-19 amb Liquid Guard, un revestiment antimicrobià creat mitjançant la nanotecnologia.

Amb aquesta nova iniciativa, Seat espera “assegurar la mobilitat individual a tots els ciutadans, fins i tot els dies de restricció de tràfic a la Zona de Baixes Emissions“. Un altre objectiu de Seat MÓ és el de “reduir la contaminació i millorar la mobilitat urbana a Barcelona”, afirma Seat en un comunicat.

Seat MÓ oferirà a Barcelona un servei de motorsharing i un model de subscripció

Seat MÓ oferirà un servei de motorsharing pels ciutadans i ciutadanes de Barcelona. Per accedir-hi, aquests simplement hauran d’instal·lar l’aplicació mòbil de Seat MÓ. Mitjançant l’aplicació, podran cercar al mapa de la ciutat una moto aparcada a les seves proximitats i desbloquejar-la. Al bagul del ciclomotor hi ha disponibles dos cascos amb les seves respectives xarxes higièniques d’un sol ús. Tant el conductor com l’acompanyant també hi trobaran tovalloletes higièniques per prevenir contra la Covid-19.

D’altra banda, Seat MÓ també estarà disponible com a model de subscripció. Aquest model de subscripció inclourà l’accés a la moto, assegurança, manteniment, un casc i un canvi de bateria setmanal. A més, la subscripció estarà lliure de permanència. El seu preu serà de 75€ setmanals, o bé 200€ mensuals. També estarà disponible en un pla de lloguer trimestral, amb un cost mensual de 150€. La subscripció serà de caràcter personal extensible a una persona addicional, com ara un familiar.

A més del lloguer de ciclomotors elèctrics, Seat MÓ també inclourà l’accés als seus dos models de patinet elèctric. L’eKickscooter 25 tindrà un cost de 15€ setmanals i 40€ mensuals. L’eKickscooter 65, per la seva banda, es podrà llogar per 25€ setmanals o bé 75€ mensuals.

Seat MÓ portarà a Barcelona “una mobilitat més accessible i assequible”

Segons Lucas Casanovas, responsable de Seat MÓ, “aquest llançament reforça el nostre compromís amb la mobilitat urbana“. En paraules de Casanovas, “Seat MÓ suposa una passada endavant cap al nostre objectiu de millorar les ciutats, amb una mobilitat més accessible i assequible“. Amb la posada en marxa de Seat MÓ, doncs, Lucas Casanovas espera “oferir el millor producte, amb motos equivalents a 125cc, i el millor servei, incloent-hi mesures addicionals contra la Covid-19“.

Pel que fa al model de subscripció, el responsable de Seat MÓ afirma que “els hàbits de consum evolucionen cap als serveis de pagament per ús”. En aquest sentit, Casanovas creu que Seat MÓ permetrà “tenir sempre un vehicle a la disposició de l’usuari, però sense despeses com el pàrquing, l’assegurança o el manteniment”. Pel que fa al possible risc de contagi de la Covid-19, Lucas Casanovas també ha volgut recordar que “durant el període de subscripció, l’usuari serà l’única persona que utilitzarà els vehicles durant el període contractat”.

Liquid Guard: mobilitat urbana sense risc de contagi de la Covid-19

A banda de les mesures de prevenció habituals, com les tovalloletes higièniques o les xarxes pel cap d’un sol ús, els vehicles de Seat MÓ comptaran amb Liquid Guard. Es tracta d’un recobriment fet amb nanotecnologia que protegeix els usuaris permanentment contra qualsevol virus o bacteri. A més, Seat assegura que Liquid Guard és un producte 100% ecològic capaç l’eliminar el 99,9% dels virus, microbis, bacteris i fongs.

Liquid Guard neix d’un projecte europeu d’investigació per la seguretat i higiene dels vehicles. Aquest projecte, anomenat CAMS (COVID Adapted Motosharing Services), està liderat per Seat; Elisava, Escola Universitària de Disseny i Enginyeria de Barcelona; i Nano-Care, empresa encarregada de fabricar i produir Liquid Guard. Aquest projecte compta amb el finançament del programa europeu EIT Urban Mobility.