Bones notícies pel que fa a les matriculacions al març. Malgrat les males previsions que el sector feia a finals de mes, les matriculacions dels vehicles electrificats van créixer un 107,5% respecte del març de 2019. Així ho indica ANFAC, Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions. ANFAC ha comparat les dades d’enguany amb el 2019 perquè, segons els seus criteris, les del març de 2020 estaven excessivament alterades per l’esclat de la pandèmia i la declaració de l’estat d’alarma. En total, el mes passat es van matricular 27.002 automòbils electrificats, 25.350 dels quals varen ser turismes.
Pel que fa a les dades trimestrals, les matriculacions dels vehicles electrificats han pujat un 63,6% respecte al mateix període de 2019. De les 57.643 unitats venudes, 54.183 han estat turismes. De fet, en el primer trimestre de 2021 s’han matriculat més turismes electrificats que turismes dièsel (42.763).
«Les matriculacions de vehicles electrificats estan experimentant un creixement exponencial»
José López-Tafall, director general d’ANFAC
Així, els vehicles elèctrics, híbrids i de gas han tingut una quota de mercat del 25,4% en el mes de març, gràcies sobretot al creixement dels híbrids convencionals (18,17% de la quota de mercat). Els vehicles elèctrics i híbrids endollables també creixen, ocupant de manera conjunta un 5,5% del volum de vendes durant el març. Els híbrids endollables són, alhora, el segment de mercat que ha experimentat un major creixement, incrementant les seves matriculacions en un 310% respecte del 2019.
José López-Tafall, director general d’ANFAC, ha valorat molt positivament el creixement a les matriculacions dels vehicles electrificats. En la seva opinió, aquest fet respon «a l’esforç comercial i divulgatiu que estan fent les marques i els concessionaris d’automoció». Tanmateix, López-Tafall demana a l’administració més esforços per potenciar l’electromobilitat. «Esperem rebre aviat bones notícies des del punt de vista dels ajuts a la compra», assegura. A més, ha reclamat «un esforç addicional en la instal·lació massiva de punts de recàrrega si volem assolir els nostres objectius de descarbonització».