Consorci de Formació Professional d'Automoció

Conferència ANFAC
D’esquerra a dreta: Bruno Brito, CEO d’Ideauto; Miguel Carsi, president y CEO de Toyota Espany; Francisco Pérez Botello, president de Volkswagen Group Espanya Distribució; Leopoldo Satrústegui, director general de Hyundai Motor España i Pedro García, vicepresidente-country manager de MG Motor Espanya | ANFAC

El 25 d’octubre de 2023, a Madrid, l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (ANFAC) va ser un cop més part activa en el Global Mobility Call, celebrat a IFEMA Madrid. Aquest esdeveniment busca ser un espai de trobada i reflexió sobre l’avanç cap a una mobilitat més sostenible. En aquest context, ANFAC va liderar un fòrum de discussió centrat en els desafiaments i les claus per a la transició cap a una automoció més sostenible i intel·ligent.

La sessió, amb el lema ‘Mobilitat sostenible i intel·ligent: reptes i solucions en la revolució tecnològica del sector automobilístic’, va comptar amb destacats participants com Miguel Carsi, president i CEO de Toyota Espanya; Pedro García, vicepresident i country manager de MG Motor Espanya; Francisco Pérez Botello, president de Volkswagen Group Espanya Distribució; i Leopoldo Satrústegui, director general de Hyundai Motor Espanya, amb la moderació de Bruno Brito, CEO d’Ideauto.

Durant el debat es van tractar aspectes clau d’aquesta transformació, incloent-hi tendències de mercat i industrials que estan redefinint la transició cap a un nou paradigma de mobilitat. Es va destacar la importància de l’electrificació del parc automobilístic i l’avanç cap a vehicles amb zero o baixes emissions per complir amb les metes de reducció d’emissions a Europa, mantenint al mateix temps la competitivitat i el valor econòmic i laboral del sector, en línia amb els objectius de sostenibilitat.

Miguel Carsi va expressar que “el secret per liderar el sector és invertir en les quatre tecnologies electrificades més sostenibles, des d’híbrids fins a vehicles elèctrics. Toyota planeja llançar 30 nous models elèctrics de bateria fins al 2030, i convertir Lexus en una marca 100% elèctrica a la UE, Amèrica del Nord i Xina en 2030, i globalment en 2035. La nostra estratègia se centra en assolir la neutralitat en carboni a través de l’electrificació i la promoció d’una societat basada en l’hidrogen com a font d’energia principal”.

Pedro García, de MG Motor Espanya, va destacar que “per MG és un honor participar en el Global Mobility Call 2023, reflectint el nostre creixent paper rellevant en el mercat automobilístic espanyol. La nostra oferta actual inclou diverses tecnologies (Tèrmics, Plug In Hybrid, Elèctrics 100%), i aviat introduirem models amb tecnologia híbrida autorecarregable a preus assequibles, amb l’objectiu d’assolir ambicions elevades en el mercat espanyol en els pròxims mesos”.

Francisco Pérez Botello va comentar que “el gran repte de l’automoció és equilibrar competitivitat i sostenibilitat. El vehicle elèctric és la resposta de Volkswagen a l’emergència climàtica per a una mobilitat sense emissions. No obstant això, la transició cap al vehicle elèctric ha de ser ordenada i realista. Si abandonem bruscament els vehicles de combustió per produir només elèctrics, perdem competitivitat. Al mateix temps, hem d’invertir en mobilitat de zero emissions per respondre a l’emergència climàtica”.

Finalment, Leopoldo Satrústegui de Hyundai Motor Espanya va assenyalar que “a Hyundai, hem apostat per totes les tecnologies des de fa temps. Els híbrids són tecnologies de transició cap a la descarbonització fins a 2035, quan només es vendran vehicles zero emissions. L’hidrogen es perfila com una solució futura per a vehicles pesants i furgonetes. Però, més enllà de millorar la infraestructura de recàrrega, és essencial convèncer els clients dels avantatges dels vehicles elèctrics, com ara l’estalvi en càrregues comparat amb omplir un dipòsit de gasolina. Les ajudes a la compra, com les de fins a 10.000 euros que ofereix Espanya, són claus, però han de ser eficients i ràpides.