Consorci de Formació Professional d'Automoció

L’augment de la demanda de certs productes causat pel coronavirus ha fet que les empreses proveïdores s’hagin d’adaptar a aquestes noves circumstàncies. És el cas d’Adam Foods, grup empresarial alimentari que aplega marques com Cuétara, Panrico o Aneto. Segons el seu Logistics Manager, Cesc Mustienes, “a totes les variants de pa fresc de Panrico o patés de La Piara, estem triplicant la previsió”. Segons el mateix Mustienes, la demanda de productes de marques com Aneto, Artiach o Cuétara també ha crescut fins a doblar les seves xifres habituals. A causa dels canvis a les previsions de demanda, aquest tipus d’empreses s’han vist obligats a fer canvis logístics. En el cas d’Adam Foods, han hagut d’ampliar la seva plantilla, “pel que fa, sobretot, a treballadors de la preparació i transport de comandes”.

Pel que fa al volum de distribució d’aquests productes durant els primers dies de l’estat d’alarma, Cesc Mustienes assegura que “es va incrementar fins al 215% i el 240% de les nostres mitjanes habituals”. Aquest sobtat increment de la demanda va agafar per sorpresa les distribuïdores d’aliments, que van veure dificultades les seves operatives. De fet, el Logistics Manager d’Adam Foods reconeix “un col·lapse als centres de preparació de comandes” a causa del creixement de la demanda pel coronavirus. Malgrat això, l’actuació del sector del transport de mercaderies ha estat essencial per tal de garantir el subministrament de productes als punts de venda. En aquest sentit, Mustienes ha afirmat que “han estat totalment a l’alturade les circumstàncies, igual que els centres logístics que, amb volums de treball sobre el 200% de l’habitual, s’han reorganitzat i esforçat excepcionalment”.

La previsió, clau perquè Adam Foods mantingués el 100% de la plantilla a les fàbriques

Tot i que al principi del confinament bona part del sector encara no estava preparat, durant els darrers dies la situació s’ha estabilitzat. Des d’Adam Foods, asseguren que “parcialment, vam veure venir la dimensió del coronavirus”. Per aquesta raó, l’empresa catalana d’alimentació va fer aplec de matèries primeres, envasaments i embalatges. Això els va permetre, segons Mustienes, “mantenir tots els nostres productes i marques fins al dia 1 d’abril”, així com el 100% de la seva plantilla a les plantes de producció.

De fet, prèviament a la declaració de l’estat d’alarma, Adam Foods ja va prendre mesures de prevenció a totes les seves fàbriques. Entre elles, el manteniment de la distància de seguretat d’un metre entre treballadors, o la disposició de dispensadors de gel desinfectant. Aquestes mesures, però, “s’han anat extremant i, finalment, hem hagut de tancar línies de producció per reduir el nombre de persones a les fàbriques”.

Tot plegat, Cesc Mustienes assegura que “els primers quinze dies varen ser un sprint per guanyar la cursa, però ara hem passat al mode ‘resistència’: baixar el ritme i pensar a llarg termini”. Aquest canvi de criteris ha obligat l’empresa catalana a “reduir l’oferta de productes i centrar-nos en els productes que tenen més mercat i més satisfan les necessitats de la població”, afirma el seu Logistics Manager.