Seat llençarà al mercat dos nous vehicles elèctrics d’aquí al 2025. El Cupra Tavascan estarà disponible el 2024. L’any següent, l’empresa d’automoció traurà un nou model elèctric urbà, el qual tindrà un preu d’entre 20.000 i 25.000 euros. Segons Wayne Griffiths, president de Seat i Cupra, “aquest projecte aspira a esdevenir el motor de la transformació de l’automoció espanyola“. Tanmateix, Griffiths reclama el suport del govern espanyol i la Comissió Europea per tal de fer realitat aquestes iniciatives.
Segons afirma Seat en un comunicat, no només aspira a produir vehicles elèctrics, sinó també a “liderar el desenvolupament de tot el projecte per al Grup Volkswagen”. Per això, la companyia de Martorell planeja “transformar el nostre Centre Tècnic, únic al sud d’Europa i un actiu d’R+D a tota la regió“, ha afegit Griffiths. Segons el directiu, aquesta iniciativa respon “a la nostra responsabilitat d’electrificar Espanya. Fa 70 anys vàrem posar-la sobre rodes. El nostre objectiu, ara, és posar-la sobre rodes elèctriques”.
Amb els nous vehicles elèctrics Seat buscarà fer més accessible l’electromobilitat
El nou vehicle elèctric de Seat és considerat “un gran projecte en termes de volum potencial”. Segons l’empresa, “representa una fita important en el camí cap a la sostenibilitat i la lluita contra el canvi climàtic“. El preu d’aquest nou vehicle, proper als 20.000 euros, serà un factor “essencial per fer accessible l’electromobilitat a la població de manera massiva i assolir els objectius del Green Deal“, asseguren. Durant els mesos vinents la companyia amb seu a Martorell farà pública la planta de producció on es fabricarà aquest automòbil.
Igual que Seat amplia la seva gamma d’electromobilitat, també ho farà la seva filial esportiva: Cupra. Durant la presentació anual de resultats de la companyia, Wayne Griffiths va anunciar que el Cupra Tavascan arribarà l’any 2024. Es tractarà del segon model 100% elèctric de la marca després del Cupra Born, previst per finals de 2021. Així, el model Tavascan utilitzarà la plataforma MEB del Grup Volkswagen i es dissenyarà i produirà a Barcelona.