Consorci de Formació Professional d'Automoció

L'ERTO entraria en vigor el 27 de setembre i duraria fins al 30 de juny de 2022
L’ERTO entraria en vigor el 27 de setembre i duraria fins al 30 de juny de 2022 | SEAT

La direcció de Seat i els sindicats negocien noves mesures de flexibilitat davant l’escassetat global de semiconductors. Aquesta tarda, les dues parts han mantingut una reunió per reorganitzar la producció a la fàbrica de Martorell. Durant la primera meitat de l’any, Seat ha pogut mantenir els volums de fabricació. Tanmateix, la persistència de la crisi de semiconductors ha obligat la companyia a interrompre la producció en diverses ocasions.

La manca de semiconductors és una de les grans conseqüències que la Covid-19 ha tingut sobre l’automoció. A causa de la pandèmia, els fabricants de microxips van centrar-se a cobrir la demanda d’altres sectors, com ara els electrodomèstics. Això va provocar que, en tornar a l’activitat, les fàbriques d’automòbils es trobessin sense suficients components per mantenir els ritmes de producció.

Seat proposa un ERTO als treballadors davant la manca de semiconductors

En la reunió d’avui, Seat ha plantejat als representants dels treballadors portar a terme un Expedient de Regulació Temporal de l’Ocupació (ERTO). Aquesta mesura contemplaria la reducció temporal d’una part de la producció, així com la cancel·lació addicional de torns. Primerament, aquest ERTO s’aplicaria de manera voluntària a partir del 27 de setembre. El nombre de treballadors afectats i les seves condicions laborals s’anirien negociant a mesura que avancen els mesos. Segons el plantejament inicial de Seat, l’ERTO finalitzaria el 30 de juny de 2022, i tindria efecte a les seves fàbriques de Martorell, Barcelona i el Prat de Llobregat.

Segons Xavier Ros, vicepresident de Recursos Humans i Organització de Seat, «l’escassetat global de semiconductors ens exigeix adoptar noves mesures de flexibilitat». En aquest sentit, Ros ha volgut agrair els representants sindicals d’UGT i CCOO «per la seva responsabilitat» en adaptar-se a aquesta circumstància. El directiu de Seat ha assegurat que «la demanda de Seat i Cupra es troba en nivells previs a la Covid, i seguirem fent tot el possible per entregar l’alta demanda als concessionaris i clients».