Seat ha inaugurat el Test Center Energy (TCE), el seu nou centre d’investigació i desenvolupament de bateries per a vehicles elèctrics. Es tracta d’unes instal·lacions de 1.500 m² construïdes a Martorell gràcies a una inversió de més de 7 milions d’euros. El Test Center Energy, doncs, permetrà Seat fer assajos de rendiment i desenvolupar bateries pels vehicles elèctrics i híbrids del Grup Volkswagen.
El TCE forma part de la xarxa global d’R+D del Grup Volkswagen. Tanmateix, és el seu primer centre d’aquestes característiques situat a Europa fora d’Alemanya. S’uneix, doncs, a les instal·lacions que el Grup Volkswagen té al país germànic, els EUA, la Xina. El centre suposa una nova passada endavant en l’estratègia de Seat per avançar capa a l’electrificació. D’aquesta manera, la companyia de Martorell se situa com un dels principals referents del vehicle elèctric a l’Estat espanyol. La construcció del Test Center Energy està emmarcada en el pla d’inversions de 5.000 milions d’euros de Seat per encetar la seva electrificació.
«Al TCE s’hi faran 6.000 anàlisis diferents per garantir les prestacions de les bateries»
Werner Tietz, vicepresident d’R+D de Seat
L’acte d’inauguració del Test Center Energy va comptar amb la participació de Roger Torrent, conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya; Wayne Griffiths, CEO de Seat i Cupra; Werner Tietz, vicepresident d’R+D de Seat; i Diana Morant, ministra de Ciència i Innovació del govern espanyol.
Durant l’acte, Werner Tietz va informar que «al TCE s’hi faran fins a 6.000 anàlisis diferents per tal de validar i garantir les prestacions de les bateries i sistemes de càrrega». A més, va destacar que la inauguració del centre permetrà Seat «situar-se com a referents del desenvolupament de solucions per a l’electromobilitat sostenible».
Per la seva banda, Wayne Griffiths va assegurar que «tenim l’oportunitat i la responsabilitat de transformar la nostra indústria». Tanmateix, va reconèixer que «necessitem comptar amb els fons necessaris per fer realitat aquests projectes». Per això, va reclamar al govern espanyol la publicació del PERTE «en els dies vinents», ja que «més retards en la convocatòria serien crítics» per continuar amb les iniciatives de Seat per l’electromobilitat.
El Test Center Energy de Seat dona feina a més de 25 professionals altament qualificats
El Test Center Energy de Seat dona feina a més de 25 professionals i té unes dimensions de 1.500 m². Les obres de construcció d’aquestes instal·lacions van començar l’octubre de 2020. Poc més d’un any després, aquest espai comptarà amb diversos equipaments per la validació de tota la gamma de mòduls de bateries elèctriques emprats actualment a l’automoció. Especialment, però, aquestes proves se centraran en les bateries de plataformes MEB i MQB, així com en els diferents carregadors utilitzats en tots els vehicles electrificats.
En total, disposa d’una capacitat d’assaig d’1,3 megawatts. Segons informa la companyia, es tracta de la mateixa potència que necessitarien 350 llars per mantenir operatius tots els seus dispositius electrònics a la vegada. Aquesta potència, doncs, permetrà portar a terme anualment 6.000 anàlisis completes per validar el funcionament de les bateries. Aquestes se sotmetran a una mitjana de 17.500 hores de proves, amb l’objectiu de garantir el seu rendiment òptim en qualsevol circumstància i durant tota la seva vida útil.
D’altra banda, disposa de múltiples cambres climàtiques per fer comprovar el funcionament dels mòduls sota temperatures extremes: des dels -25 °C fins als +55 °C. A més, s’hi ha creat una àrea d’investigació centrada en el disseny i fabricació de prototips. En aquest espai també s’hi construiran interfícies pels sistemes d’assajos.