Consorci de Formació Professional d'Automoció

Seat ha publicat un nou podcast sobre el futur de la mobilitat urbana. En aquest episodi participen Lucas Casanovas, director general de Seat MÓ, i John Moavenzadeh, director executiu de Mobilitat Urbana del MIT. Concretament, els dos experts debaten sobre l’electrificació, l’evolució de l’automoció i els efectes de la Covid-19 pel sector, entre altres temàtiques. El podcast està disponible als canals de Seat a Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts i Ivoox.

Segons Casanovas, «la situació que tenim ara mateix és completament diferent de la d’abans de la pandèmia». En la seva opinió, el coronavirus ha precipitat «els canvis en la mobilitat per a 2025-2030, que havíem predit el 2018». Per a John Moavenzadeh, aquest canvi respon a causes lògiques. «No es tracta de com ha canviat la mobilitat, sinó de com aquesta ha afectat tot allò en què la utilitzem», afirma. La mobilitat significa, explica Moavenzadeh, «poder accedir de manera ràpida i fàcil a serveis essencials per a la societat». Per exemple, «els llocs de treball, els centres educatius o les instal·lacions sanitàries», enumera.

«Cal crear una estrucutra púbico-privada de càrrega elèctrica»

John Moavenzadeh, director executiu de Mobilitat Urbana del MIT

John Moavenzdeh considera que encara queda un llarg camí per assolir l’electrificació. A més, identifica l’adaptació de la infraestructura de recàrrega com a principal repte en aquest itinerari. En aquest sentit, opina que «cal crear una infraestructura público-privada de càrrega elèctrica». Això permetrà, explica, que el panorama de sistemes de transport pugui electrificar-se. Per la seva part, Lucas Casanovas menciona dos desafiaments addicionals. «Cal que la gent es decideixi a conduir vehicles elèctrics, i apostar per la mobilitat elèctrica compartida».

La integració, «el sant Greal» de la mobilitat urbana

Segons el director executiu de Mobilitat Urbana del MIT, la integració és un dels factors més importants per l’evolució del transport urbà. Aquest terme fa referència a connectar tots els mitjans de transport necessaris: motocicleta, metro, serveis de carsharing, el vehicle d’ús personal… D’aquesta manera, els viatges són 100% integrats i transparents.

En paraules de John Moavenzadeh, la integració «és el sant Greal del transport». Hi està d’acord Lucas Casanovas, que afegeix que «és necessari un transport públic més flexible amb les necessitats de la ciutadania». A més, considera necessari digitalitzar tots els mitjans de transport en un únic lloc, com per exemple «una aplicació que faciliti l’accés a la mobilitat per tothom».

El podcast de Seat explora les claus per les companyies de mobilitat

Per Lucas Casanovas, el futur de la mobilitat depèn de la col·laboració entre els agents socials. «Necessitem una visió comuna sobre a on volem portar la mobilitat del futur». Les directrius de la Unió Europea apunten en aquesta mateixa direcció, explica. Vehicles «100% elèctrics, sense emissions, sense sorolls i centrats en la tecnologia digital i ecològica». Sobre aquest tema, coincideix John Moavenzadeh, afirmant que «col·laboració» és la paraula clau per l’ecosistema empresarial de la mobilitat.

D’altra banda, l’acadèmic del MIT assegura que, malgrat el gran nombre d’alternatives disponibles actualment, «no estem parlant de la fi dels automòbils, sinó d’una evolució del seu model de negoci». Moavenzadeh continua dient que «el cotxe, en si mateix, és un producte meravellós i continuarà formant part del sistema de transport, fins i tot en àrees urbanes». Tanmateix, matisa que el nou paradigma va «molt més enllà de només el cotxe; ara hi ha moltes altres opcions».

El nou episodi del podcast de Seat està disponible als seus canals d’Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts i Ivoox.