La importància estratègica de la reindustrialització de les plantes Nissan a la Zona Franca és indiscutible. Queda patent en el fet que s’acaba de fer oficial un tercer ajornament per la fi del termini per participar en el concurs públic que decidirà quina empresa es queda amb la licitació dels espais. Metres tant, els antics treballadors de Nissan que recuperarien els seus llocs de treball esperen amb angoixa.
El primer termini per presentar projectes de reindustrialització va concloure el passat 16 d’agost. Tanmateix, aquesta data es va ajornar fins al 16 de setembre perquè tothom pogués preparar millor les seves propostes. I al setembre es va anunciar que s’ajornava un altra vegada fins al 13 d’octubre. Avui s’ha sabut que aquesta data també s’ajorna fins al 31 d’octubre. ¿La definitiva?
Una de les empreses dins del concurs necessitava més temps
Segons fonts consultades per Europa Press, aquest ajornament s’ha produït per petició d’una de les empreses participants en el concurs. Sembla que aquesta empresa hauria trobat un altre inversor per poder dur a terme el seu projecte i necessitava més temps per adequar el seu projecte amb les noves inversions. Res que no hagués passat abans.
Aquesta decisió d’ajornament “compta amb la conformitat de tota la mesa de reindustrialització”, segons les mateixes fonts. En aquest sentit, la mesa és l’encarregada d’estudiar els diferents projectes i decidir quin és el que s’adapta millor per a totes les parts. En la mesa hi ha professionals de la direcció de l’automobilística, el ministeri d’Indústria, la Generalitat i els sindicats.
La proposta de distribució dels espais de les plantes de la Zona Franca contemplen un hub d’automoció que ocupi 375.000 metres quadrats i altres dos projectes de 70.000 i 30.000 metres quadrats respectivament. L’empresa Silence té previst ocupar espais per 55.000 metres quadrats i entre els altres candidats per aquests espais està QEV Technologies.
Una decisió per parts
D’aquesta forma, el 31 d’octubre s’anunciaria només el projecte que liderarà el hub, metre que els altres dos espais es descobririen el 4 i el 17 de novembre. La resolució de l’ampliació dels terminis va ser publicat aquest dimarts pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB)
Com en els altres ajornaments, la raó oficial ha sigut per “garantir una major concurrència en els procediments“. El passat ajornament va ser perquè el D-HUb, el hub d’electromobilitat liderat per l’empresa especialitzada en vehicles elèctrics QEV Technologies, havia trobat un nou soci logístic. Aquest projecte aspira a generar 1.000 llocs de treballs directes en tres anys, a part de recuperar els antics treballadors de Nissan.