En una entrevista per La Tribuna de Automoción, el secretari general d’Indústria i de la Pime, Raül Blanco, s’ha mostrat optimista amb el procés de reindustrialització de Nissan Barcelona. Així doncs, Blanco espera que d’aquí a l’1 de gener de 2022 s’arribi a un acord amb una nova empresa perquè ocupi aquests terrenys. Raül Blanco, que forma part de l’equip que treballa per gestionar aquest procés, ha assegurat que “estem oberts a tota mena de projectes”. En aquest sentit, el polític català ha recordat que està en joc la feina de 2.525 persones.
Durant la seva entrevista, Blanco també ha parlat sobre la reforma de l’Impost de Matriculació. Segons indica, “les posicions del Govern i del sector són properes”. Tanmateix, el cert és que durant les darreres setmanes l’automoció espanyola ha criticat en nombroses ocasions la pujada d’aquesta taxa. En l’opinió de Blanco, però, els canvis relatius a aquest impost permetran avançar cap a una automoció més sostenible i l’actualització del parc automobilístic.
Raül Blanco es mostra esperançat amb la reindustrialització de Nissan Barcelona
Raül Blanco veu motius per estar esperançat amb la reindustrialització de les fàbriques de Nissan. En la seva opinió, es tracta “d’uns terrenys molt especials”. A més, considera que les administracions públiques compten amb “molts elements per ajudar i acompanyar” en aquest procés de reindustrialització. Per això, el secretari general d’Indústria creu que l’1 de gener de 2020 ja existirà un acord per l’ús d’aquestes plantes.
L’optimisme mostrat per Blanco és quelcom molt significatiu pel que respecta al futur de Nissan. Cal recordar que el polític català és un dels membres de la comissió que treballa per la reindustrialització de Nissan Barcelona. Aquest grup de treball va celebrar la seva primera reunió a finals d’octubre. En aquests dos mesos, ja han rebut diverses propostes orientades a reconvertir les instal·lacions de Nissan i mantenir l’ocupació i l’economia de la zona. En aquest sentit, Raül Blanco ha assegurat que “estem completament oberts a tota mena de projectes”. El secretari d’Indústria també ha matisat que “no estem en condicions de descartar-ne cap, sempre que siguin de l’àmbit industrial i que permetin mantenir l’ocupació”.
“Esperem rebre projectes que generin prou ocupació per substituir Nissan”
Mantenir l’ocupació, doncs, serà una de les màximes prioritats en aquest procés de reindustrialització de Nissan Barcelona. Cal recordar que hi depenen 2.525 llocs de feina repartits entre les tres plantes de Zona Franca, Montcada i Sant Andreu. Raül Blanco, doncs, es mostra convençut que arribaran propostes. “Fins i tot esperem poder prioritzar-los per triar projectes que generin prou ocupació per a substituir Nissan”, assegura. Tanmateix, ha recordat que “els calendaris no són fàcils, ja que la maduració dels projectes industrials no és quelcom immediat ni ràpid”. Malgrat això, el secretari d’Indústria creu que “d’aquí que tanqui Nissan, hem de trobar una solució”.
D’altra banda Raül Blanco s’ha referit a la reforma fiscal del sector de l’automoció, que tindrà l’Impost de Matriculació com a gran protagonista. L’increment d’aquesta taxa ha estat quelcom molt polèmic, que ha generat crítiques entre les empreses de l’automoció espanyola. Tot i això, Blanco preveu una profunda reforma fiscal de l’automoció “durant el 2021”. El català considera que “les posicions del Govern i del sector són properes”. Amb aquesta reforma, el secretari d’Indústria espera impulsar la mobilitat sostenible i l’actualització del parc automobilístic.