Consorci de Formació Professional d'Automoció

Perte Seat

El projecte de vehicle elèctric de Seat, anomenat Future: Fast Forward (F3), finalment tindrà una nova dotació a la baixa per part del Perte de l’automoció. En aquest sentit, el ministeri d’Indústria ha anunciat una rebaixa de 41 milions dels fons destinats en un principi per aquest projecte. Segons es va publicar en la web del ministeri, l’ajuda total serà ara de 356,6 milions d’euros. En aquest cas, es divideixen en 261,5 milions en subvencions i 140 en préstec.

Les xifres de la primera proposta eren força superiors. En total, eren 397,3 milions d’euros dividits en 213,5 en subvencions i 183,8 en préstecs. La raó d’aquesta baixada no s’ha comunicat oficialment, però fons del projecte apuntaven que algunes de les 60 empreses vinculades al F3 haurien hagut de renunciar a alguna de les partides per no arribar als avals necessaris.

Seat, Grup Volkswagen i PowerCo diuen que el projecte no perilla

Tanmateix, segons apuntava l’Agència Catalana de Notícies (ACN) el passat divendres, el projecte no perilla. Els principals actors d’aquest, Seat, el Grup Volkswagen i l’empresa PowerCo, haurien ratificat el seu compromís amb el projecte. La voluntat és invertir més de 7.000 milions d’euros.

Quan es donaran a conèixer les dotacions del Perte de l’automoció, Seat va assegurar que acceptava els 397 milions d’euros. La idea és que complementessin la inversió necessària per a una nova giga fàbrica de bateries a Sagunt, a la Comunitat Valenciana, i per electrificar les plantes de Martorell i Landaben, a Pamplona.

ERC presenta una proposició no de llei al congrés pels Perte

La concessió dels Perte no està sent tan fàcil com semblava en un principi. Els Projectes Estratègics per a la Recuperació i Transformació Econòmica (Perte) són fons europeus redistribuïts en projectes privats amb un gran impacte transformador. En aquest context, els PerteVec, centrats en el vehicle elèctric, naixien amb l’objectiu de crear l’ecosistema industrial necessari per a la fabricació d’aquest tipus de vehicles a Espanya.

La distribució d’aquests diners ha estat envoltada de molta polèmica. Des de Catalunya es va instar a què el repartiment el realitzessin les autonomies, molt més coneixedores de les veritables necessitats del territori. El passat divendres, per exemple, ERC va presentar una proposició no de llei al Congrés específicament perquè siguin les comunitats autònomes les que gestionin aquests diners.