La direcció d’Omoda ha comunicat que la producció del seu model 5 a la fàbrica d’Ebro-Chery a Barcelona es posposa fins al setembre o octubre de 2025, segons s’ha anunciat en una reunió aquest dilluns 9 de setembre. Mentrestant, Ebro té previst començar les seves operacions el 18 de novembre, amb la meta de tenir tres models en marxa i tres torns de treball establerts per a l’estiu de 2025.
Tot i que semblava que la producció de l’Omoda 5 començaria el proper mes d’octubre, el grup xinès ha decidit ajornar l’inici un any més, segons va comunicar la direcció durant una trobada amb el comitè d’empresa aquest dilluns.
La raó transmesa per l’empresa davant els sindicats ha estat l’aplicació d’aranzels a les marques xineses, tot i que aquest argument sembla poc sòlid, ja que aquests impostos només impacten els vehicles elèctrics i l’Omoda 5 funciona amb motor de combustió. La versió elèctrica no està prevista fins a l’estiu d’aquest any. De fet, produir aquest model a Espanya era una opció encara més temptadora, ja que fabricar-lo a Europa permetria evitar aquests aranzels.
Fabricació directa amb processos de soldadura i pintura (CKD)
D’acord amb la informació proporcionada pels representants dels treballadors i publicada a La Tribuna de Automoción, Omoda està en procés d’obtenir l’homologació com a fabricant a Europa. Això possibilitarà que la producció es faci directament sota el format CKD, amb una data prevista per començar entre setembre i octubre de 2025. Això significa que des del primer moment s’iniciarà la soldadura i pintura de components metàl·lics, evitant la fase inicial de DKD (muntatge de certes peces i ompliment de fluids). Es preveu que durant el primer any es fabriquin unes 5.000 unitats.
Producció de 20.000 vehicles prevista per al 2025 a la planta d’Ebro-Chery Barcelona
Aquest volum de vehicles es sumarà als 15.000 que Ebro té planificats per fabricar el 2025, basats en els models Tiggo de Chery, que comprenen les versions S700, S800 i S400.
En un primer moment, aquests vehicles es distribuiran principalment als mercats d’Espanya i Andorra, tot i que es contempla expandir-se a altres països europeus més endavant. Segons el calendari establert, la producció del model S700 s’iniciarà el 18 de novembre, l’S800 començarà el 28 de novembre, i el model S400 està previst que surti a la línia de muntatge el juny de 2025.