Consorci de Formació Professional d'Automoció

Es preveu que s’estableixi un punt de càrrega cada 100 quilòmetres a la resta de les vies de la xarxa integral transeuropea.

El dimarts 25 de juliol, els Vint-i-set van donar llum verda definitivament a l’acord que imposa l’obligatorietat d’incloure almenys un punt de càrrega per a vehicles elèctrics cada 60 quilòmetres a la xarxa bàsica de carreteres de la Unió Europea i cada 100 quilòmetres a la resta de vies de la xarxa integral transeuropea (RTE-T).

Com a conseqüència, els governs nacionals hauran de garantir que per al 31 de desembre de 2025 es disposi de punts de càrrega cada 60 quilòmetres a la xarxa prioritària amb una potència mínima de 400 kW i d’almenys 150 kW en cada punt de sortida individual.

Abans del 31 de març de 2027, aquests objectius s’incrementaran a una potència de 600 kW, i els punts de sortida individuals amb almenys 150 kW hauran d’augmentar d’un a almenys dos.

De manera més detallada, l’acord especifica que abans del començament del 2026, s’instal·laran punts de càrrega ràpida d’almenys 150 kW per a turismes i furgonetes cada 60 quilòmetres al llarg dels principals corredors de transport de la UE.

A més, es requerirà la presència d’estacions de càrrega per a vehicles pesants amb una potència mínima de 350 kW cada 60 quilòmetres a la xarxa principal de la RTE-T i cada 100 quilòmetres a la xarxa integral de la RTE-T a partir de 2025, amb l’objectiu d’assolir una cobertura completa per al 2030.

Proveïment d’hidrogen

A partir del 2030, s’implementaran estacions de proveïment d’hidrogen que atendran tant a automòbils com a camions en tots els nodes urbans i cada 200 quilòmetres al llarg de la xarxa bàsica de la RTE-T. A més, els usuaris podran efectuar pagaments de manera senzilla als punts de càrrega o proveïment amb targetes o dispositius sense contacte, sense necessitat de subscripcions, i amb total transparència sobre els pagaments.

D’altra banda, els ports marítims que rebin un nombre mínim de grans vaixells de passatgers o portacontenidors hauran de proporcionar electricitat a terra per a aquests vaixells abans de l’inici del 2030.