Consorci de Formació Professional d'Automoció

Future-Fast-Forward

El projecte Future: Fast Forward és un dels més ambiciosos per a l’electrificació de la indústria de l’automoció. Aquest dijous es va presentar oficialment amb la presència de la ministra d’Hisenda María Jesús MonteroWayne Griffiths, president de Seat i de la patronal Anfac, va aprofitar l’ocasió per demanar mesures “urgents” per promoure la demanda del cotxe elèctric.

En aquest sentit, Griffiths va assegurar que “el Perte ha estat un bon inici, però no és suficient”. Per aquest motiu, va demanar incentius fiscals per la renovació del parc de vehicles o el desenvolupament de punts de recàrrega, “No podem demonitzar el cotxe. Hem d’ajudar a l’electrificació”, va concloure.

Future: Fast Forward, més de 10.000 milions d’euros en inversions

Future: Fast Forward és l’agrupació d’empreses que treballen conjuntament per impulsar l’electrificació de la indústria de l’automoció. En total, són 52 socis que desenvoluparan 86 projectes mobilitzant uns 10.000 milions d’euros d’inversió. Per aquest motiu, el Perte els va concedir una ajuda de 357 milions d’euros dels fons europeus. Un dels projectes estrella del Future: Fast Forward és l’electrificació de la planta de Seat a Martorell- “Per part nostra, hem fet els deures”, va assegurar Griffiths.

Per la seva part, la ministra d’Hisenda va reivindicar el “compromís ferm” de l’executiu espanyol amb el sector. També va aplaudir iniciatives com el Future: Fast Forward que han de “situar l’estat espanyol en l’avantguarda europea de l’electrificació”. Tot i això, Montero va reconèixer que el desplegament inicial del Perte està tenint “alguna dificultat”.

145.000 llocs de treball i 2.400 milions d’euros en impostos

Per aquest motiu, en la segona convocatòria del PerteVec, que s’inicia ara, es flexibilitzarà el temps d’execució d’inversions. Per acabar, la ministra d’Hisenda va reconèixer que estan “lluny” dels objectius inicials de punts de recàrrega per vehicles elèctrics i que “haurem de fer més esforços”.

Per concloure l’acte, Griffiths va recordar que el projecte Future: Fast Forward, liderat per Seat i Volkswagen, crearan més de 145.000 llocs de treball. Això es traduirà en una aportació de 2.400 milions d’euros en impostos i cotitzacions a la Seguretat Social. “Ara és el moment de posar-se les piles i passar a l’acció”, va assegurar Griffiths.