El fabricant xinès d’automoció Great Wall Motor Company Limited (GWM) no continuarà en el procés de reindustrialització de la planta de Nissan a la Zona Franca. Segons la companyia japonesa, que a finals de la setmana passada va finalitzar les seves operacions industrials a la Barcelona, GWM ha decidit «reorientar la seva estratègia de creixement a Europa». En aquest sentit, l’empresa xinesa ha agraït a tots els membres de la Comissió (administracions públiques, sindicats i Nissan) els seus esforços durant la negociació.
Nissan va anunciar aquesta circumstància el passat divendres, mateix dia en què es va celebrar la catorzena reunió de la comissió de reindustrialització de Nissan Barcelona. A banda de comunicar la no continuïtat de GWM, en aquesta sessió es va fer un repàs sobre l’estat de la resta de negociacions. Malgrat la retirada del projecte de GWM, les converses amb QEV Technologies i Silence continuen progressant. A més, es va anunciar la possibilitat de contemplar un nou projecte per a les instal·lacions de la Zona Franca.
La comissió de reindustrialització buscarà noves alternatives davant la negativa de GWM
Després de la negativa de GWM, els membres de la Comissió han decidit centrar-se a trobar un pla alternatiu per la fàbrica de Nissan a la Zona Franca. Per això, es va explorar la possibilitat que QEV Technologies ocupi aquestes instal·lacions. Fins ara, les negociacions només contemplaven el seu trasllat a la planta de Sant Andreu de la Barca. Tanmateix, Nissan ha anunciat que «s’ha acordat reforçar les converses amb aquesta companyia per concretar el seu encaix per la reindustrialització de la fàbrica de la Zona Franca».
D’altra banda, la companyia belga Punch ha reiterat el seu interès per incorporar-se al procés de reindustrialització. Per aquesta raó, ha sol·licitat a la Comissió que es revisi la seva proposta inicial. En conseqüència, la taula de treball estudiarà si aquesta iniciativa és compatible amb la potencial entrada de QEV Technologies a la Zona Franca.
Segons Frank Torres, responsable de les Operacions Industrials de Nissan a Espanya, «seguirem donant suport al treball de la comissió de reindustrialització». A causa d’això, el directiu de la companyia ha assegurat que «intensificarem el suport al pla alternatiu per assolir la reindustrialització de les tres plantes al més aviat possible».
«Intensificarem el suport per assolir la reindustrialització de les tres plantes al més aviat possible»
Frank Torres, responsable d’Operacions Industrials de Nissan a Espanya
Pel que fa a les plantes de Montcada i Reixac i Sant Andreu de la Barca, Nissan afirma que les negociacions avancen «a molt bon ritme». En aquest sentit, QEV Technologies lidera les converses per implementar un hub empresarial d’electromobilitat a les instal·lacions de Sant Andreu de la Barca. Per l’altre costat, el fabricant barceloní de vehicles elèctrics Silence encapçala un projecte per reindustrialitzar la fàbrica de Nissan a Montcada i Reixac.
Per tal de tancar totes les negociacions, els membres de la comissió de reindustrialització han acordat celebrar una nova reunió a finals d’any. A més, han ratificat el seu compromís per «seguir treballant conjuntament amb agilitat i diligència».