Consorci de Formació Professional d'Automoció

El nou Cupra UrbanRebel Concept serà presentat mundialment el 7 de setembre. Així, Wayne Griffiths, CEO de Seat i Cupra, serà l’encarregat de mostrar per primera vegada el nou concept car de la Cupra al Saló Internacional de l’Automòbil IAA a Frankfurt, Alemanya. L’acte es podrà seguir en directe per streaming a través de LinkedIn a partir de les 12 hores (horari peninsular espanyol).

El Cupra UrbanRebel Concept és un prototip de cotxe de competició. Per tant, combina les altes prestacions amb l’electrificació i la sostenibilitat. Es tracta d’una petita demostració del nou model de Cupra que arribarà al mercat en 2025. Compta amb una longitud de 4,08 m, una amplada d’1,79 m i una alçada d’1,44 m. A més, té una potència contínua de 250 kW, i pot arribar a una potència màxima de 320 kW. Gràcies al motor pot accelerar de 0 a 100 km/h en 3,2 segons.

«El Cupra UrbanRebel Concept és una interpretació radical del cotxe elèctric urbà que presentarem en 2025»

Wayne Griffiths, CEO de Cupra i Seat

Segons Wayne Griffiths, «el Cupra UrbanRebel Concept és una interpretació radical del cotxe elèctric urbà que presentarem en 2025». Es tracta, explica, d’un prototip «enfocat a la competició que deixa veure el disseny que inspirarà el futur model de producció».

Pel que fa al futur estratègic de la companyia, Griffiths ha explicat que «el vehicle elèctric urbà és un projecte clau, no només per la nostra companyia sinó també pel Grup Volkswagen». En aquest sentit, ha anunciat que «l’objectiu és produir a Martorell més de 500.000 cotxes elèctrics urbans a l’any per les diferents marques del Grup». D’aquesta manera, el CEO de Seat i Cupra espera «democratitzar i fer accessible l’electromobilitat».

Un prototip inspirat pel món dels videojocs

Segons Jorge Díez, director de Disseny de Cupra, «el Cupra UrbanRebel Concept integra elements propis del món dels videojocs». D’aquesta manera, projecta «una interpretació radical del vehicle elèctric urbà de la companyia», afegeix.

Concretament, explica que «cada contorn i cada línia de la carrosseria cobren vida mitjançant una pintura que incorpora partícules cinètiques per agregar moviment a la superfície, a mesura que la llum es desplaça a través d’ella».