El conglomerat empresarial d’automoció nord-americà Cox Automotive ha realitzat un estudi sobre els efectes que el coronavirus tindrà als concessionaris d’automoció. Concretament, l’informe analitza com la pandèmia de la Covid-19 ha modificat les prioritats dels potencials compradors d’automòbils. Segons les dades obtingudes per Cox Automotive, la seguretat contra el coronavirus ha esdevingut la màxima prioritat pels clients dels concessionaris. D’altra banda, les promocions i els descomptes als preus dels vehicles també guanyaran importància a causa de la recessió econòmica derivada de la pandèmia.
Segons l’estudi, serà essencial que els concessionaris d’automoció siguin capaços de comunicar de manera efectiva els seus protocols de seguretat. I és que la gran majoria de les persones enquestades per Cox Automotive segueixen estant disposades a acudir-hi de manera presencial. De fet, l’informe mostra els enquestats es trobarien més segurs visitant un concessionari que a bord d’un avió.
Com els concessionaris poden fer front al coronavirus: mesures d’higiene i distanciament social
D’entre tots els criteris que han de complir els concessionaris, els enquestats valoren en un 60% les mesures d’higiene contra el coronavirus. Igualment, el distanciament social rep una valoració del 62%. Altres criteris destacats per l’estudi de Cox Automotive són l’atenció telefònica, mitjançant telèfon o email, o bé la possibilitat d’iniciar el procediment de compra de manera online. La fi de les restriccions i el sorgiment d’una vacuna contra el coronavirus són altres factors que poden incrementar el volum de negoci als concessionaris.
La importància que ha guanyat la salut a causa de la Covid-19 també es farà notar als criteris per seleccionar els automòbils. El 36% dels compradors enquestats es mostra propici a decantar-se per vehicles menys contaminants que millorin la qualitat de l’aire.
Tanmateix, el valor econòmic segueix sent un criteri molt important per als compradors. La crisi econòmica causada pel coronavirus forçarà els concessionaris a implementar promocions, descomptes i preus negociables, afirma Cox Automotive.
Podeu consultar l’informe original (en anglès) publicat per Cox Automotive en aquest enllaç.