Consorci de Formació Professional d'Automoció

Cotxe Chery Omoda
L’Omoda C5, el SUV amb el que la companyia Chery entrarà al mercat espanyol a finals d’any.

 

L’empresa xinesa està a l’espera de rebre informació financera detallada sobre el pla de reindustrialització de la fàbrica de la Zona Franca de Barcelona, presentat per QEV Technologies i Btech. La decisió sobre si produiran 50.000 vehicles de la seva marca Omoda anualment es prendrà, com a màxim, a finals de 2023. Tot i això, Chery està explorant altres opcions, incloent Alemanya, França, Itàlia i Romania, en cas que no optin per Barcelona.

Reindustrialització de la planta de Nissan a Barcelona

Chery, el fabricant xinès, preveu decidir cap al final de l’any si s’estableix a l’antiga planta de Nissan a la Zona Franca de Barcelona. Aquesta reindustrialització està liderada pel Hub de descarbonització, format per QEV Technologies i Btech. Actualment, l’empresa asiàtica espera rebre informació financera detallada del projecte per decidir si avança amb la producció. Si decideixen seguir endavant, preveuen començar la producció al 2024.

El passat 26 d’abril, es va signar a la Xina un memoràndum d’enteniment per considerar la producció de 50.000 vehicles Omoda anuals destinats al mercat europeu. Aquesta producció reforçaria el projecte de reindustrialització i asseguraria la seva viabilitat. Després de la fusió de QEV Technologies amb Spear Investment, la companyia espanyola dirigida per Joan Orús planeja produir només 16.000 vehicles, principalment de la marca Zeroid, per al 2027. Aquesta xifra és un 73,3% inferior als 60.000 vehicles anunciats al març de 2022. A més, Btech preveu produir 40.000 pick-ups de la marca Ebro.

Estat actual de les negociacions amb Chery

Després de la signatura del memoràndum, fonts del sector assenyalen que no hi ha hagut avanços significatius en les converses amb Chery. L’empresa xinesa està considerant amb prudència altres llocs a Europa, no només a Espanya. Algunes de les alternatives inclouen Alemanya, França, Itàlia i Romania. Una delegació de Chery va visitar aquests països l’any passat, incloent una visita a Barcelona on es van reunir amb representants locals.

Durant les negociacions, hi ha hagut diverses reunions entre Chery, QEV i Btech. Una d’aquestes reunions va tenir lloc a finals de juliol, on Zhu Shaodong, director adjunt de Chery, va visitar la planta catalana.