Consorci de Formació Professional d'Automoció

Empresa i Treball, per mitjà d’ACCIÓ, ha quadruplicat el pressupost de la línia d’ajuts destinada a l’impuls de l’exportació online de les empreses catalanes. Així, enguany es destinaran 1,8 milions d’euros per millorar els canals i les estratègies digitals de les empreses catalanes. L’objectiu final és augmentar les seves exportacions en el nou context postpandèmia. Aquests 1,8 milions d’euros inversió, a més, suposen un gran increment respecte de la inversió feta l’any passat, de 400.000 euros.

Segons la directora general d’Indústria i consellera delegada d’ACCIÓ, Natàlia Mas i Guix, «les disrupcions provocades per la pandèmia de la Covid-19 no només han accelerat la digitalització dels models de producció de les empreses, sinó també la manera de fer negocis arreu del món». En aquest sentit, la consellera delegada d’ACCIÓ destaca l’evolució de les exportacions en matèria industria. «Abans el comerç digital estava centrat en àmbits com la moda, l’alimentació o l’hàbitat», ha explicat. Tot i això, afirma que «aquesta tendència també l’han incorporat les empreses que venen els seus productes o serveis a altres empreses i la resta de sectors industrials». De fet, per Mas, «no es tracta només de fer vendes directes, sinó de trobar nous clients i posicionar-se digitalment en nous mercats estrangers».

Els nous ajuts a l’exportació online ja es poden sol·licitar

La nova convocatòria de la línia d’ajuts ja està disponible perquè les empreses les puguin demanar mitjançant aquest enllaç. Se’n podran beneficiar més de 150 empreses, que podran accedir a ajuts de fins a 12.000 euros (un 20% més que el 2021) per finançar projectes com els següents:

  • Desenvolupament web o e-commerce i creació de continguts d’abast internacional.
  • Desenvolupament d’accions de màrqueting digital i creació de campanyes publicitàries internacionals.
  • Participació en marketplaces i presència en directoris digitals internacionals.
  • Desenvolupament i integració d’eines digitals per l’optimització del negoci internacional.
  • Adquisició d’eines digitals per l’optimització del negoci internacional.

En total, l’any passat es van beneficiar d’aquests ajuts 45 empreses, la majoria de les quals (un 87%) venien els seus productes o serveis a altres empreses (B2B). Els seus projectes d’expansió internacional a través dels canals digitals han anat destinats principalment a França (33%), Estats Units (11%), Regne Unit (9%), Itàlia (7%) i Alemanya (7%).

Aquesta línia d’ajuts s’integra dins del programa Internacional eTrade d’ACCIÓ, un iniciativa que es va posar en marxa el 2020 i que facilita a les pimes catalanes la seva obertura a nous mercats online a través de sessions de sensibilització, formació i assessorament individual.

Impulsa les exportacions online amb International eTrade