Consorci de Formació Professional d'Automoció

Després d’un mes sota l’estat d’alarma a causa del coronavirus, queda molt llunyana la polèmica que es va suscitar al mes de març sobre la cancel·lació del Mobile World Congress. Tot i que aleshores hi havia detractors d’aquesta mesura, el temps ha donat la raó a la decisió d’anul·lar el congrés. I és que són moltes les fires que s’han anat cancel·lant a causa de la pandèmia. Una d’elles ha estat el Saló Internacional de l’Automòbil de Ginebra. La cita, que s’havia de celebrar entre el 5 i el 15 de març, és un dels principals esdeveniments de l’automoció en l’àmbit mundial. No obstant això, la seva cancel·lació va obligar els principals fabricants a modificar la seva agenda. Per tal de poder apropar els seus models a tota la població, Volkswagen ha habilitat un aparador virtual en 360º.

Previsualització del tour virtual de Volkswagen.
Previsualització del tour virtual de Volkswagen. Imatge: Volkswagen

 

Des d’aquesta eina online, disponible les 24 hores del dia, es poden visualitzar els vehicles de la marca. La visualització es pot fer des de qualsevol angle, i alguns aspectes dels automòbils, com el color o les llantes, es poden modificar lliurement. D’aquesta manera, el grup d’automoció alemany permet als usuaris veure els seus models de manera personalitzada des de la comoditat de la seva casa. Aquest tour virtual, disponible a la pàgina web de Volkswagen, mostra vehicles com el nou Touareg R híbrid endollable o el nou Golf.

Des de Volkswagen es mostren “satisfets” amb l’stand virtual

Jürgen Stackman, responsable de Vendes, Màrqueting i Posventa de Volkswagen, s’ha mostrat “satisfet que el nostre equip de màrqueting hagi pogut posar el nostre stand a disposició de tots els visitants”. Així, assegura Stackman, malgrat la cancel·lació del Saló de l’Automòvil de Ginebra, “es podrà experimentar amb els nostres principals productes”. De fet, el directiu alemany afirma que “en el futur, podrem arribar a més gent encara mitjançant les visites a exposicions virtuals”.

D’altra banda, el director de Màrqueting de Volkswagen Turismes Jochen Sengpiehl destaca que aquesta és la primera de moltes experiències online “sostenibles i innovadores”. Sengpiehl està convençut que “la realitat virtual serà un element integral del nostre màrqueting experiencial, de la presentació externa de la marca i de la interacció amb  clients i aficionats”.