L’empresa d’automoció Seat ha invertit 57 milions d’euros a la seva fàbrica de la Zona Franca. Amb aquest capital, s’ha inaugurat una nova premsa i dues línies d’estampació en calent. D’aquesta manera, es reforcen unes instal·lacions que l’any passat van produir 52 milions de peces. Aquest fet ha coincidit amb la celebració del BCN Day de Seat, una jornada amb més de 100 activitats per a treballadors, familiars i amics.
La nova premsa PXL ha requerit una inversió de 31,5 milions d’euros. Aquesta nova eina permetrà incrementar la productivitat a la fàbrica de Barcelona, gràcies a una major automatització i veolictat de fabricació. A més, incorporarà un avançat sistema robotitzat. També s’han instal·lat dues noves línies d’estampació en calent, que milloraran l’eficiència, la rapidesa i la precisió dels processos productius. El seu cost ha estat de 25,4 milions d’euros.
Christian Vollmer, vicepresident de Producció i Logística de Seat, ha destacat que “Seat Barcelona és una fàbrica clau per la nostra companyia. Aquestes noves instal·lacions ens permetran seguir posicionantla com una planta estratègica a nivell tecnològic, tant per Seat com per al Grup Volkswagen. La nova premsa i les noves línies ens ajudaran a incrementar el nostre nivell de producció un 15%. Per tant, ens aproparem a fabricar el 60 milions de peces”.
La planta de la Zona Franca, un dels motors de Seat
Aquesta inversió de 57 milions d’euros consolida l’aposta de Seat per la seva planta de la Zona Franca. De fet, l’empresa d’automoció ha destinat 6,5 milions d’euros durant els darrers cinc anys per modernitzar aquestes instal·lacions. Seat Barcelona és una innovadora planta que incorpora mètodes de producció de vanguardia. Aquests mètodes inclouen la simulació virtual en premsa PXL, la impressió 3D, l’automatització del manteniment dels robots i la conducció autònoma dels vehicles de la fàbrica.
La modernització d’aquesta planta ha estat el resultat d’una aposta clara i continuada per l’ús de les noves tecnologies. Seat Barcelona va començar la seva activitat l’any 1953. En aquestes instal·lacions va començar la producció de models tan emblemàtics com el Seat 1400 o el 600. El 1993, la producció dels automòbils es va traslladar a Martorell. Des d’aleshores, a la Zona Franca es fabriquen peces d’estampació com portes, sostres o parafangs. L’any 2018, es van fabricar més de 52 milions de peces per les diferents marques del Grup Volkswagen.
El BCN Day, una festa per als treballadors
La inauguració de les noves instal·lacions a la planta de Barcelona va coincidir amb el BCN Day. En aquesta jornada treballadors, familiars i amics van fer un recorregut els diferents espais de la fàbrica. Els propis treballadors els van mostrar la inauguració de la nova premsa i de les línies d’estampació. Els visitants, unes 3.000 persones en total, també van gaudir d’una visita guiada a la col·leció de vehicles històrics de Seat. Entre aquests vehicles es trobaven el Papamòbil, el primer cotxe de rallies de Carlos Sainz o el Seat Toledo elèctric dels Jocs Olímpics de Barcelona 1992.