Consorci de Formació Professional d'Automoció

Imatge del CEO de SEAT
El CEO de SEAT, Wayne Griffiths, durant la trobada amb els seus proveïdors | SEAT

Seat, juntament amb el grup Volkswagen, ha destinat més del 75% dels costos de materials per al seu projecte Small BEV, que consisteix en una plataforma destinada a la fabricació de vehicles elèctrics de dimensions reduïdes, a empreses proveïdores situades dins d’Espanya.

Amb aquesta iniciativa, es garanteix que la majoria dels materials per aquest projecte de vehicles elèctrics, que seran produïts tant a la fàbrica de Seat a Martorell (Barcelona) com a la de Volkswagen a Landaben (Navarra), provenen de fonts locals, segons ha comunicat Seat, que representa el clúster Small BEV en nom del Grup Volkswagen.

Recentment, Seat ha convocat més de cent dels seus principals proveïdors per discutir sobre la transformació cap a l’electrificació i fomentar la col·laboració per superar els desafiaments futurs en el camp de la mobilitat.

La planta de Martorell de Seat, a la qual se li ha assignat una inversió de 3.000 milions d’euros per a la fabricació de vehicles elèctrics i per convertir-se en un dels nuclis principals de producció dins del Grup Volkswagen, iniciarà la producció de vehicles completament elèctrics a partir de 2025, començant amb el Cupra Raval, el primer Small BEV que es fabricarà en aquesta instal·lació.

“Aquest moment és crucial per a la nostra indústria. Estem invertint significativament en recursos per impulsar la transformació de la indústria automobilística espanyola en un punt de referència europeu per als vehicles elèctrics. El nostre pla d’electrificació ambiciós ajudarà a preservar la competitivitat d’Espanya i a democratitzar l’accés a la mobilitat sostenible a Europa amb vehicles elèctrics produïts a Espanya”, ha declarat Wayne Griffiths, CEO de Seat i Cupra, en el comunicat.

Durant la trobada amb els proveïdors, Seat va emfatitzar la importància estratègica del projecte Small BEV per a l’empresa i per a Espanya, assenyalant la necessitat d’evolucionar el seu ecosistema de proveïdors per al triomf del projecte.

Entre altres aspectes, la companyia va ressaltar la importància de la cooperació amb els proveïdors per garantir la qualitat, el compliment dels terminis, l’obtenció de costos competitius, la millora de la transparència i l’anticipació a possibles problemes per assegurar les entregues puntuals.

Finalment, Seat té com a objectiu que més del 85% dels seus proveïdors obtingui la qualificació A, la més alta en termes de sostenibilitat.