Consorci de Formació Professional d'Automoció

El màrqueting digital aplegarà moltes de les professions més demandades en 2022 | IEBS

En l’actual situació laboral, les empreses cerquen professionals qualificats tant en competències tècniques com en soft skills. Aquest conjunt d’habilitats atorga als treballadors la capacitat d’adaptar-se a la volatilitat de l’economia actual. A més, moltes posicions s’estan automatitzant ràpidament. De fet, les previsions indiquen que en els cinc anys es traslladin 85 milions de llocs de treball, segons dades del World Economic Forum. Tanmateix, l’avenç de la digitalització també està obrint noves oportunitats laborals. Per això, IEBS Business School ha fet una selecció de les professions més demandades en 2022. En aquest article, podreu descobrir algunes de les més destacades. Si voleu consultar-les totes, podeu fer-ho a l’article publicat per IEBS.

En aquest sentit, el director de l’escola de negocis, Oscar Fuente, destaca que «les noves tecnologies estan canviant la forma en què treballem i vivim, i adaptar-se a elles és crucial per a la nostra supervivència professional». Així, Fuente recorda que «la societat actual pateix canvis constants a ritmes vertiginosos». Aquests canvis, però, generen el doble de llocs de treball dels que destrueix, informa. Finalment, Oscar Fuente conclou que «seguiran naixent nous perfils professionals al món de la digitalització, on existeixen molt pocs treballadors qualificats i la demanda creix molt ràpidament».

Els nous perfils professionals digitals

  • Experts en Ciberseguretat. Són els encarregats de defensar la protecció digital de les empreses. Actualment, i cada cop més, les amenaces virtuals encara suposen un gran risc per les companyies a tot el món. En efecte, un estudi d’ISC (una de les principals organitzacions en seguretat electrònica), en 2022 seran necessaris 29.000 professionals en aquest àmbit només a l’Estat espanyol, i més d’1,8 milions arreu del món.
  • Desenvolupador de software. La seva tasca és desenvolupar els fonaments dels sistemes operatius elaborats pels programadors. D’altra banda, s’encarreguen de comprovar l’eficiència del codi dels nous programes. Habitualment, també porten a terme totes les funcions relacionades amb la creació o aplicació de software a qualsevol projecte digital.
  • Arquitectes en el núvol. La computació al núvol fa referència a l’execució de tota mena de processos digitals de manera remota mitjançant l’Internet. Es tracta d’una de les tecnologies amb un major creixement en els darrers temps, especialment gràcies a aplicacions com Amazon Web Services. Pel que fa als arquitectes en el núvol, la seva feina és l’administració i coordinació de l’estructura de la informàtica al núvol de les empreses.
  • Arquitectes Blockchain. La tecnologia de blocs és emprada avui dia com a mètode de seguretat per verificar procediments i identitats a l’entorn digital. S’utilitza en un ampli ventall de sectors, com per exemple l’art o la logística.

El màrqueting digital, una de les professions més demandades en 2022

  • Experts en Màrqueting Digital. Aquest perfil professional té la funció de dissenyar i executar campanyes de comunicació i promoció en els plataformes digitals. És a dir, xarxes socials, llocs web, motors de cerca (com ara Google), etc.
  • Especialista en comerç electrònic. Es tracta del responsable de gestionar els aspectes tècnics del comerç electrònic. El seu objectiu és maximitzar el rendiment econòmic de l’e-commerce. Per això, necessita amplis coneixements econòmics, sectorials i digitals.
  • Professionals en experiència d’usuari. Aquest sector, conegut en anglès com a User Experience (UX), fa la funció de modificar l’aspecte de les pàgines web perquè resultin atractives, intuïtives i fàcils de fer servir de cara a l’usuari.
  • Digital Product Manager. S’encarreguen de coordinar els estudis sobre els  productes més demandats d’un comerç online. La seva finalitat és elaborar un pla de màrqueting i liderar la transformació de l’àrea digital. Per això, es tracta de professionals amb habilitats d’anàlisi i planificació.

La gestió de les dades, cada cop més important

  • Analista de dades i científic de dades. Es tracta de dues de les principals professions en l’àmbit de la gestió de dades. S’encarreguen d’analitzar les dades obtingudes per les empreses i, a partir d’aquestes, elaborar estratègies efectives.
  • Analista de dades massives. Les dades massives són un element cada cop més important dins les estratègies empresarials. Gràcies al seu bon anàlisi, es poden prendre decisions més efectives, així com determinar quines funcionen i quines no.