Jaume Roura i Calls, president de Fecavem (Patronal Catalana de l’Automoció) i Gremi del Motor, ha escrit una carta pública demanant la dimissió de Janet Sanz, Tinent d’Alcalde de l’Ajuntament de Barcelona. Les crítiques de Roure venen arran de les recents declaracions de Sanz el passat dilluns. A la seva intervenció, la Tinent d’Alcalde instava a, després de la crisi de la Covid-19 “reconvertir la indústria de l’automoció” en comptes de reactivar-la. La indignació de Fecavem per les paraules de Sanz se sumen a les d’altres associacions, com ara la catalana Foment del Treball Nacional.
El president de Fecavem defineix com a “irresponsabilitat” el fet “d’aprofitar una crisi sense precedents per carregar-se un dels motors vitals de Catalunya”. Roura ha criticat especialment que Janet Sanz afirmés que “ara o mai s’ha de reconvertir el sector i evitar que es reactivi”. Jaume Roura ha denunciat “el discurs buit” de Sanz, afirmant que “ni dóna alternatives, ni dades empíriques, ni reconeix l’aposta del sector contra el canvi climàtic”.
Roura acaba el seu escrit exigint la dimissió de la Tinent d’Alcalde Janet Sanz si no es retracta de les seves paraules. A més, demana “responsabilitats” a l’alcaldessa de Barcelona Ada Colau. Finalment, el president de Fecavem sol·licita “saber si aquestes afirmacions es van donar amb el consens del govern actual, amb qui volem seguir entenent-nos”.
Jaume Roura: “Janet Sanz ens veu com un enemic, en comptes d’un aliat”
Al seu escrit, el responsable de la patronal d’automoció reconeix que “la lluita contra la Covid-19 és comuna i unànime”. Tanmateix, assegura, “sembla que no ho acaba d’entendre ni veure Janet Sanz” que, segons afirma, “ens veu com un enemic, en comptes d’un aliat”. En aquest Sentit, “Sanz ja veu beneficis a la Covid-19 que, avui dia, suma més de 22.000 morts a tot l’Estat espanyol”. En aquest sentit, també recordat que empreses del sector, com Seat o Nissan, col·laboren amb la fabricació de respiradors a les seves plantes.
Pel que fa al canvi climàtic, Jaume Roura ha volgut mostrar el compromís de l’automoció catalana amb aquesta causa. “La planta principal de Seat a Martorell ha reduït un 34% l’impacte ambiental des del 2010 i té com a objectiu arribar al 50% l’any 2025” ha dit Roura. A més, assegura que “s’aposta per l’electrificació sempre que aquesta preservi els recursos naturals”.
Jaume Roura: “A la Xina, la mobilitat mecànica i privada ha estat vital per reforçar les mesures de seguretat i aïllament”
El president de Fecavem també ha criticat que Janet Sanz parlés dels carrils bici com a alternativa als automòbils. Així, Jaume Roura destaca que “equiparar un transport amb l’altre encara referma més aquest desconeixement i incentiva a una guerra entre actors de mobilitat en la qual no entrarem mai”. Addicionalment, ha volgut recordar que “basant-se en estudis contrastats a la Xina la mobilitat mecànica i privada ha estat vital per reforçar les mesures de seguretat i aïllament”.