Endinseu-vos en el revolucionari projecte MAXIMA, una iniciativa col·laborativa que està empenyent els límits de la tecnologia del vehicle elèctric. Descobreix per què aquesta iniciativa no és només un pas, sinó un gran salt cap al futur de l’automòbil.
Empoderament de la Mobilitat Elèctrica: La Visió del Projecte MAXIMA
El projecte MAXIMA, una col·laboració entre CITCEA i CTTC de la Universitat Politècnica de Catalunya – BarcelonaTech (UPC), està transformant el panorama del vehicle elèctric. Finançat pel programa Horizon Europe, aquest projecte té com a objectiu dissenyar i desenvolupar un motor elèctric permanent de flux axial rendible i d’alt rendiment. A diferència dels motors de flux radial tradicionals, el disseny de flux axial de MAXIMA optimitza el parell i la potència, oferint més força en un paquet més petit.
Revolucionant els Materials i el Rendiment
MAXIMA no tracta només de potència; es tracta de sostenibilitat. Centrant-se en la reducció i el reciclatge de materials crítics com els que es troben en els imants permanents, el projecte lidera el camí en solucions automobilístiques ecològiques. L’aproximació de l’equip garanteix un rendiment millorat, capacitat de parell i compactesa, abordant tota la cadena de valor automobilística des de proveïdors de matèries primeres fins a fabricants de cotxes.
El Disseny Avançat Troba l’Enginyeria Multifuncional
Començant el febrer de 2023 i previst per durar quatre anys, MAXIMA incorpora estratègies de disseny multifuncional avançades. Combinant nous conceptes en gestió tèrmica i optimització de control, el projecte promet desbloquejar el potencial complet dels motors elèctrics mentre manté els costos baixos. El disseny modular per a la producció en massa optimitza encara més el procés de fabricació.
Consideracions de Fi de Vida Útil i Impacte del Cicle de Vida
La sostenibilitat s’estén fins al final de la vida d’aquests motors elèctrics. Les opcions de reciclatge per als imants permanents són un focus clau, juntament amb una Avaluació del Cicle de Vida complet per avaluar l’impacte ambiental. El projecte culmina amb la fabricació de prototips per a proves, avaluació i validació d’aquests conceptes innovadors, incloent-hi el disseny modular i estratègies de control òptimes.
Expertesa Col·laborativa Alimentant el Progrés
La UPC lidera el camí, amb CITCEA centrant-se en algoritmes de control i el bessó digital del motor, mentre que CTTC millora els aspectes de dissipació tèrmica. UPC encapçala el Paquet de Treball 4, dissenyant un bessó digital en temps real per a un control òptim del motor, assegurant un rendiment superior i eficiència energètica.
Consorci Internacional: Una Col·laboració Diversa
El progrés de MAXIMA es veu reforçat per un consorci d’11 membres de sis països, mostrant una barreja diversa d’universitats, empreses i centres tecnològics de França, Espanya, Bèlgica, Romania, Suècia i Alemanya. Aquests socis es van reunir a l’ETSEIB al setembre per al seguiment del projecte i planificar treballs futurs, amb la pròxima reunió completa programada per al febrer de 2024 a Romania a la Universitat Tècnica de Cluj-Napoca.