Aquest mes, els treballadors d’Audi, Volkswagen i SEAT van organitzar la conferència digital interna Collaboration 2.0, també anomenada DigiKon22. Durant cinc dies, els professionals de les tres companyies d’automoció van mostrar com implementar noves eines i metodologies per a simplificar i millorar el seu rendiment diari en 174 sessions i activitats informatives. L’objectiu de DigiKon22 ha estat impulsar la transformació digital i el canvi cultural en aquestes tres empreses, pertanyents al Grup Volkswagen. De fet, es tracta de tres fabricants que estan experimentant un procés de digitalització per renovar els seus productes, serveis i procediments.
En aquest espai ens van tractar temes que marquen el present i el futur de l’actual pràctica professional. Per exemple, formacions específiques per a treballar amb Microsoft Teams, mecanismes per fer front a la sobrecàrrega informativa, o la psicologia positiva optimitzar el rendiment a la feina. Es tracta de la segona edició de DigiKon, que compta amb sessions de 50 minuts obertes a qualsevol persona i amb demostracions en directe. També hi tenen lloc tallers i intercanvis entre empleats i directius. L’any passat, però, aquesta sessió només va estar organitzada per personal d’Audi. En canvi, DigiKon22 ha tingut un enfocament multimarca amb la participació dels fabricants Volkswgen i SEAT.
«Al món laboral híbrid actual no és suficient amb un ús de les aplicacions informàtiques, també es necessiten nous mètodes de col·laboració»
La idea darrere de DigiKon22 va néixer l’any passat, quan els treballadors d’Audi van organitzar prop de 100 sessions digitals formatives. L’èxit de l’esdeveniment va despertar l’interès del Grup Volkswagen. En aquest sentit, Anke Rettenmeier, organitzadora del DigiKon original, assegura que «estem encantats que SEAT i Volkswagen participin enguany i ens donin suport». De fet, Rettenmeier destaca que «SEAT està emprant DigiKon per a construir la seva pròpia xarxa de guies, igual que ho fan Audi i Volkswagen».
L’èxit de DigiKon radica en ser una xarxa creada pels mateixos empleats. Les sessions s’organitzen de manera autònoma a les empreses. A més, contribueixen a la digitalització dels empleats, i afavoreixen l’aparició de programes transformadors. Sense cap mena d’obstacle o jerarquia, les persones que hi participen mostren les seves companyes i companys com fer ús de les noves eines digitals, de com ser productiu al lloc de feina, i de com avançar per continuar implementant la cultura de la col·laboració.
Per la seva part, Sabine Maassen, responsable de Recursos Humans d’Audi, afirma que «al món laboral híbrid actual no és suficient amb un ús de les aplicacions informàtiques, també es necessiten nous mètodes de col·laboració». Per això, Maassen recorda que «només quan tothom estigui disposat a desenvolupar i compartir coneixements, la transformació digital tindrà èxit».
El DigiKon22 en xifres: 165 ponents i 23.600 persones assistents
En total, 165 ponents d’Audi, Volkswagen i SEAT han participat en les diferents activitats del DigiKon22, que va comptar amb 23.600 oients. A més, els diferents continguts que s’hi van mostrar encara estaran disponibles per als empleats posteriorment a l’esdeveniment. D’altra banda, durant els mesos vinents seguiran tenint lloc jornades similars, com ara una sessió anomenada DigiDay programada al maig.
Iniciatives com el Collaboration 2.0 ajuden a potenciar la transformació digital de les empreses. A tall d’exemple, Audi ha implementat un entorn laboral híbrid mitjançant l’aprenentatge mòbil i el treball flexible a l’oficina. Addicionalment, el fabricant alemany ha dissenyat un programa pilot basat en un nou horari laboral a temps parcial.