Cupra vendes

La crisi de la indústria de l’automoció ha afectat a tot el sector i Seat no és una excepció. La marca va vendre 385.600 unitats el 2022. Això suposa una caiguda del 18,1%. Entre les múltiples causes d’aquest daltabaix està la crisi dels semiconductors i la manca de subministraments. Aquest fet ha alentit el ritme de fabricació i les entregues dels cotxes acabats.

Tanmateix, tot no són males notícies pel gegant automobilístic. Cupra, la seva marca de cotxes de gamma alta i alt rendiment, ha aconseguit el seu rècord històric de vendes i ha doblat pràcticament els seus resultats. D’aquesta forma, va vendre 152.900 vehicles, un 92,7% més que l’any anterior.

Apostar per Cupra: una decisió estratègica de Seat

De fet, aquesta situació no és conjuntural al mercat, sinó una voluntat estratègica de la marca. “Hem pres la decisió estratègica de prioritzar l’entrega de cotxes Cupra, que tenen més marge de benefici que els models Seat, per oferir estabilitat en el conjunt de la companyia”, va assegurar Wayne Griffiths, el CEO de la companyia, en un comunicat.

Per aquest motiu, les entregues dels models Seat han caigut un 40,5% respecte a l’any passat fins a arribar a les 232.000 unitats. Per tant, prioritzar Cupra ha afectat inevitablement les entregues de Seat, tal com va reconèixer la companyia ahir. Segons Griffiths, la decisió era “essencial” per garantir l’estabilitat de la companyia en un context imprevisible, marcat per la manca de subministraments.

El cotxe que més creix a Europa

En aquest sentit, l’aposta per Cupra és decidida i ferma. “Cupra ha continuat superant les expectatives. D’aquesta forma, ha consolidat la seva posició com la marca d’automòbils que més creix a Europa“, va assegurar el CEO de Seat.

De cara al 2023 no es preveu el canvi d’estratègia i les previsions fan creure que els Cupra continuaran creixent. “No notem signes de desacceleració”; va assegurar Griffiths, que després de l’èxit del model Formentor ara preparen el llançament del Tavascan. Aquest serà el gran model elèctric de la marca, però l’aposta és l’electrificació del conjunt de la companyia.