Consorci de Formació Professional d'Automoció

El president de Chery (tercer per la esquerra), Yin Tongyue, i responsables de la patronal i sindicatos de Cataluña. | ACN

Chery i el Hub Tech Factory han arribat a un acord per estudiar la possibilitat de fabricar 50.000 unitats anuals de la marca xinesa a les instal·lacions de Nissan Barcelona. Aquest acord permetrà a Chery començar a comercialitzar a Espanya des de maig d’aquest any, tot i que només amb la divisió Omoda, per la qual cosa ja han assolit acords amb cinc grups de distribució al nostre país.

El gegant xinès de la fabricació de vehicles ha signat un memoràndum d’acord amb el Hub Tech Factory per estudiar la possibilitat de produir 50.000 cotxes anuals de la seva divisió Omoda en els antics terrenys de Nissan Barcelona per a l’abastiment del mercat europeu, segons fonts de la companyia asiàtica consultades per La Tribuna de l’Automoció.

Com s’ha explicat en aquesta publicació, després de la cerimònia que ha tingut lloc al país d’origen de la marca, ara s’obre un procés pel qual es debatrà en quina mesura es coopera, alhora que avaluaran en el pla de negoci el període en el qual l’acord podria ser rendible per a totes dues parts. No obstant això, la data d’inici de la producció depèn de la política de suport del Govern.

A més, aquesta podria no ser l’única joint venture que estableixi aquesta marca per fabricar a Europa, alguna cosa que està en estudi, però que depèn de l’evolució de les vendes.

A la reunió en la qual s’ha signat el memoràndum, ha acudit el CEO de Btech, Rafael Ruiz –el Hub el conformen juntament amb QEV Technologies i l’assessorament de la consultora Improva–, Zhu Shaodong, director adjunt de Chery Internacional, mentre que en representació del Govern de la Generalitat ha assistit, Qiaoshan Xue, que és consultora sènior de Promoció Internacional de les Oficines de Comerç i Inversions de Catalunya a la Xina.

Les negociacions entre Chery i Catalunya estan arribant al més alt nivell

El 28 de novembre, Chery es va reunir amb el conseller d’Empresa i Treball de Catalunya, Roger Torrent, i el president de la Generalitat, Pere Aragonès, segons fonts de l’administració catalana. Aquesta reunió es va emmarcar dins d’una gira que Chery va fer per diferents països europeus, entre els quals es trobaven Alemanya, França, Itàlia i Romania.

A més, Chery també va signar un acord de col·laboració amb la Unió Patronal Metal·lúrgica de Catalunya i amb Foment del Treball al novembre, per explorar les possibilitats d’instal·lar la seva seu de producció europea a Catalunya. A l’acte també van assistir Pedro Nueno, professor de l’IESE, Javier Pacheco, secretari general de CCOO a Catalunya, i Yolanda Funés, responsable de l’automoció d’UGT-FICA en aquesta comunitat autònoma.

Fonts consultades de Sigen-SIR USOC, el sindicat majoritari de l’antiga Nissan Barcelona, han afirmat que, si es confirma la notícia, aquesta producció anual «consolidaria el projecte del Hub a Catalunya i el procés de reindustrialització, que van recolzar des del principi». Esperem que els responsables del Hub ampliïn la informació aviat, ja que els termes avançats per aquest diari són molt positius.

Chery ha arribat a acords de distribució amb cinc grups per vendre cotxes des de maig

Chery arribarà comercialment a Espanya al maig, on establirà una filial pròpia que també formarà una joint venture per fabricar vehicles. Aquesta filial tindrà cinc socis per a la distribució dels seus vehicles, entre els quals es troben Astara i Grup Invicta, mentre que les altres tres grans corporacions encara han de ser confirmades. Chery està mantenint converses amb més de 25 distribuïdors per a la venda dels seus vehicles i té la intenció d’ampliar encara més l’abast en la seva estratègia.

La marca asiàtica només vendrà a Europa els models de la seva divisió Omoda, sent l’Omoda 5 el primer a arribar, disponible en versió de combustió, 100% elèctrica i híbrida, segons fonts de la companyia.