L’empresa d’automoció SEAT ha presentat SEAT Urban Mobility. Es tracta de la nova línia de negoci orientada a la mobilitat en entorns urbans. SEAT també ha anunciat el llançament de dos nous models de vehicles elèctrics per moure’s a la ciutat. En primer lloc, l’e-KickScooter concept, un nou model de patinet elèctric. A més, de cara a l’any 2020 ha confirmat l’e-Scooter concept, la primera motocicleta elèctrica de SEAT.

Luca de Meo, president de SEAT, ha destacat que “SEAT Urban Mobility ens permetrà orientar-nos cap a les noves necessitats de mobilitat de la ciutadania. SEAT és el centre de competències de micromobilitat per a tot el Grup Volkswagen. Això inclou el desenvolupament de productes de mobilitat urbana per a totes les marques del grup, no només per SEAT. A més, desenvoluparem serveis i solucions de mobilitat per a clients particulars i flotes compartides”.

 

SEAT Urban Mobility integrarà totes les solucions de mobilitat urbana

La nova línia de negoci de SEAT gestionarà tots els seus productes i serveis de mobilitat urbana. El primer d’ells, el llançament al llarg de 2020 de l’e-Scooter. El segon, l’e-KickScooter concept, un nou model de patinet elèctric que suposa una actualització del SEAT EXS, disponible des de 2018. A més, SEAT Urban Mobility continuarà amb el desenvolupament del SEAT Minimó. Aquest model, encara en fase conceptual, seria el primer automòbil elèctric biplaça de la marca, orientat al carsharing.

El projecte del SEAT Minimó es va presentar durant el darrer Mobile World Congress
El projecte del SEAT Minimó es va presentar durant el darrer Mobile World Congress. Font: SEAT

 

SEAT Urban Mobility també integrarà Respiro. Es tracta d’una plataforma de carsharing, actualment present a Madrid i L’Hospitalet de Llobregat. Respiro, que compta amb una flota de vehicles  propulsats per gas natural comprimit, inclourà pròximament el SEAT Mii electric. Igualment, la nova línia de negoci també gestionarà la col·laboració de SEAT amb UFO, l’app de lloguer de patinets elèctrics.

 

SEAT e-Scooter concept, la primera motocicleta elèctrica de la marca

El model SEAT e-Scooter concept és una motocicleta 100% elèctrica. El seu motor de 7kW de potència equival al d’un de 125cc. El vehicle tindrà una velocitat màxima de 100 km/h, i arribarà als 50 km/h en 3,8 segons. Les seves bateries extraibles tenen una autonomia estimada de 115 quilòmetres. El preu de càrrega de les bateries serà de 0,7€ cada 100 quilòmetres. Sota els seients de l’e-Scooter es poden emmagatzemar dos cascos. A més, els usuaris podran consultar els nivells de bateria o la localització del vehicle des del seu smartphone.

La motocicleta, disponible a partir de 2020, serà desenvolupada en col·laboració amb el fabricant barceloní Silence. El model estarà disponible tant per particulars com per flotes de serveis de mobilitat compartida. El responsable de Mobilitat Urbana de SEAT, Lucas Casanovas, afirma que “ens volem convertir en els aliats de les ciutats. El SEAT e-Scooter concept és la resposta a la demanda ciutadana per una mobilitat més àgil. La col·laboració amb Silence exemplifica que la cooperació entre partners ens permet ser més eficients”.

SEAT e-KickScooter i SEAT e-Scooter, els pròxims models elèctrics de SEAT
SEAT e-KickScooter i SEAT e-Scooter, els pròxims models elèctrics de SEAT. Font: SEAT

 

SEAT renovarà la seva oferta en patinets amb el SEAT e-KickScooter concept

La companyia d’automoció també ha presentat el patinet elèctric e-KickScooter. Aquest model serà el successor del SEAT EXS, presentat l’any 2018. El nou model de SEAT ofereix una autonomia de fins a 65 quilòmetres, superior als 25 quilòmetres que ofereix el model anterior. El SEAT e-KickScooter també estarà equipat amb dos sistemes de frenat independents.

Luca de Meo, Director de SEAT, va anunciar totes aquestes novetats durant la darrera edició de l’Smart City Expo World Congress. Al mateix esdeveniment, de Meo també va mostrar el projecte DGT 3.0. En col·laboració amb la Direcció General de Tràfic, aquest projecte permetrà als vehicles comunicar-se amb els semàfors i senyals. D’aquesta manera, es millorarà el tràfic i s’incrementarà la seguretat viària.

This Post Has One Comment

Comments are closed.

Close Menu