Evolució interanual de les matriculacions a l'Estat espanyol
Evolució entre 2019 i 2021 de les matriculacions de vehicles de passatgers al mercat automobilístic espanyol | ACEA

 

El mercat automobilístic europeu va caure un 19,3% al febrer. Segons l’Associació Europea de Fabricants d’Automòbils (ACEA), durant el segon mes de 2021 es van matricular 771.486 vehicles a la Unió Europea. Aquesta disminució de les matriculacions, gairebé del 20%, certifica els greus efectes de la Covid-19 sobre el sector automobilístic: el febrer va ser el darrer mes de 2020 previ a la pandèmia.

Fins ara, en el global de 2021 s’ha registrat una caiguda de les matriculacions del 21,7%. Tanmateix, és previsible que aquestes xifres comencin a pujar a partir del març. La causa: les fortes mesures de prevenció contra la Covid-19 que molts estats van adoptar ara just fa un any. De fet, la mateixa ACEA indica que el durant el març de 2020 les matriculacions van caure un 55,1% i, a l’abril, un 76,3%.

El mercat automobilístic espanyol, el que més va caure de tot Europa al febrer

Segons les dades de l’ACEA, Espanya va ser el gran mercat europeu que va experimentar una caiguda més forta a les matriculacions. Així doncs, les vendes automòbils a l’Estat espanyol van ser un 38,4% menors que al mateix mes de 2020. Es tracta d’un descens especialment fort si es compara amb les xifres de França (-20,9%), Alemanya (-19%) o Itàlia (-12,3%). D’altra banda, Irlanda i Suècia han sigut els únics mercats europeus que han vist un increment a les matriculacions, del 4,9% i el 5,3%, respectivament.

Pel que fa als diferents grups d’automoció, cap d’ells va poder incrementar les vendes respecte del febrer de 2020. El Grup Volkswagen va liderar les vendes al mercat europeu amb 199.128 unitats, però aquesta xifra suposa una caiguda interanual del 17,4%. El segueix el grup Stellantis, amb 188.481 automòbils i un descens del 21,7%; i tanca la llista el Grup Renault amb 72.132 vehicles matriculats, un 27,9% menys que el febrer de 2020.

Close Menu