El sector de l’automoció urgeix a conscienciar els consumidors sobre els avantatges del vehicle elèctric. El sector considera clau sensibilitzar els compradors sobre els beneficis dels cotxes elèctrics, amb l’objectiu d’accelerar la transició cap a l’electrificació, que és la principal palanca per descarbonitzar la mobilitat i, alhora, maximitzar els enormes esforços d’inversió que ja han fet els fabricants.
En una conferència organitzada recentment, Marta Blázquez, presidenta de Faconauto, va subratllar que els compradors han estat poc considerats en la transició cap al vehicle elèctric. Aquesta falta d’atenció ha generat dubtes i incertesa entre els consumidors, que sovint no saben quin tipus de vehicle triar. Blázquez va voler dissipar aquestes preocupacions, recordant que els cotxes de combustió que es comprin avui podran circular fins almenys el 2050, tot i que a partir del 2035 s’aturarà la venda de nous vehicles de combustió. Va fer èmfasi en la necessitat de mesures clares i suport governamental per impulsar la transició cap al cotxe elèctric.
L’electrificació del cotxe privat, clau pels objectius mediambientals
Blázquez va insistir en la importància de fer que el cotxe privat sigui elèctric per tal de complir els objectius mediambientals i de garantir que les inversions del sector automobilístic no quedin en va. També va advertir que si no augmenta el volum de vendes, serà difícil que els preus es facin més accessibles.
Per la seva banda, Natalia Turón, secretària general i directora d’Estratègia Corporativa i Sostenibilitat de Seat, va remarcar que la indústria automobilística està travessant una “disrupció profunda”. Turón va fer una crida a les administracions per incrementar el suport, destacant que Espanya s’està “quedant enrere” pel que fa a l’electrificació.
Més infraestructura que vehicles
Tot i això, la seva preocupació principal, va dir Turón, és garantir que les fàbriques es puguin omplir de vehicles elèctrics. A més, va defensar la necessitat de facilitar ajudes clares i efectives en el moment de l’entrega dels vehicles i de millorar la infraestructura de recàrrega.
Ildefonso Boto, vicepresident d’Estratègia i Mobilitat de bp, va remarcar que, tot i que sovint es posa l’accent en la falta de punts de recàrrega, la realitat és que la infraestructura ja està per davant del nombre de vehicles elèctrics en circulació. Va assenyalar que Espanya compta amb la sisena xarxa de recàrrega pública més extensa d’Europa, malgrat que el nivell d’adopció del vehicle elèctric és molt inferior al d’altres països com Portugal o França. Segons Boto, Espanya només aprofita aproximadament un terç de la capacitat disponible en comparació amb aquests països, que tenen una major proporció de vehicles elèctrics al mercat.