Consorci de Formació Professional d'Automoció

Gràfic que mostra els principals factors de compra de vehicle elèctric pels consumidors i els gestors de flota | CASTROL

 

Castrol, fabricant de lubricants d’automoció, ha publicat Accelerating the EVolution, un estudi sobre el futur del vehicle elèctric. Segons aquest informe, la majoria dels consumidors consideren comprar-se un vehicle elèctric abans de l’any 2024. A més, prediu que l’any 2030 la majoria dels nous cotxes matriculats seran elèctrics. Tanmateix, per ara aquestes xifres encara queden lluny de ser realitat: abans de la pandèmia, només un de cada cinquanta vehicles matriculats era elèctric. Segons l’estudi de Castrol, el preu, la velocitat de recàrrega i l’autonomia són els tres principals factors pels consumidors a l’hora d’adquirir un cotxe elèctric.

En aquest sentit, Castrol estima que, per tal que la compra del vehicle elèctric es generalitzi, aquest ha d’arribar a un preu de 30.500€, un temps de recàrrega de 31 minuts i una autonomia de 469 quilòmetres amb una sola recàrrega. Assolir que aquestes siguin les prestacions mitjanes del vehicle elèctric serà clau per la seva adopció en el futur. De fet, Accelerating the EVolution afirma que si es compleixen aquestes condicions, el mercat anual del vehicle elèctric podria tenir un valor proper als 311.000 milions d’euros l’any 2025.

Per realitzar aquest informe, Castrol ha enquestat unes 10.000 persones entre consumidors i gestors de flotes. A més, també ha consultat especialistes en automoció dels principals mercats del vehicle elèctric: la Xina, França, Alemanya, l’Índia, el Japó, Noruega, el Regne Unit i els Estats Units.

El preu, el principal factor que determinarà el futur del vehicle elèctric

L’estudi realitzat per Castrol determina que, pels consumidors, el preu és el principal factor per decidir comprar un vehicle elèctric. Segons indica el fabricant de lubricants, 36.000€ és el preu a partir del qual la majoria dels enquestats consideraria comprar-se un vehicle elèctric en el futur. Tanmateix, l’informe mostra que un 63% dels consumidors consideren que, per ara, aquest tipus d’automòbils té un preu excessivament elevat.

El temps de recàrrega és el segon element clau pels consumidors enquestats per Castrol. Accelerating the EVolution afirma que, de mitjana, els cotxes elèctrics haurien de tenir un temps de recàrrega màxim de 31 minuts perquè el gruix dels consumidors consideri adquirir-ne un. A més, l’estudi recalca que el 68% dels enquestats consideren la velocitat de recàrrega un factor de compra important.

Finalment, l’autonomia és la tercera prioritat pels consumidors. De fet, el 73% de les persones enquestades considera que es tracta d’una d’un altre factor de compra important. L’estudi de Castrol mostra que 469 quilòmetres és la distància mínima que els enquestats consideren que hauria de poder recórrer un automòbil amb una sola recàrrega. Es tracta de la mateixa distància que separa París de Londres.

A banda del preu, la velocitat de recàrrega i l’autonomia, la infraestructura de recàrrega i la disponibilitat de models són altres factors de compra identificats per Castrol. Tanmateix, aquests no són tan importants pels consumidors com els altres tres, afirma el fabricant. Tanmateix, l’ordre d’aquests factors canvia pels gestors de flotes enquestats. Per aquest segment l’autonomia és l’element més determinant. Després vindria la varietat de models, la infraestructura de recàrrega, el preu i el temps de recàrrega.

Si vols consultar amb més detall les dades recollides per Castrol, pots llegir aquí l’informe complet (en anglès). D’altra banda, pots consultar una infografia amb les dades més rellevants en aquest enllaç.