Jordi Carmona, secretari sectorial d’Indústria Automobilística d’UGT FICA | UGT FICA

 

El secretari sectorial d’Indústria Automobilística d’UGT FICA, Jordi Carmona, ha posat de manifest que l’automoció es troba “en un punt d’inflexió”. “Les decisions que es prenguin determinaran que l’automoció pugui seguir essent un referent europeu i mundial”, assegura Carmona. El responsable sindical creu que el sector està “perfectament preparat per afrontar els reptes i la transformació digital que ja està en marxa”. Tanmateix, si no es prenen les decisions correctes, Jordi Carmona avisa que “ens podria quedar un sector residual i poc rellevant per la resta de les indústries i l’ocupació”. Per això, UGT FICA demana al Ministeri d’Indústria la “convocatòria immediata” de la mesa industrial de l’automoció per poder abordar les mesures necessàries per al sector. Pel que fa a aquestes mesures, el sindicat en proposa vint-i-tres, orientades a “mantenir el lideratge del sector, a més de protegir les empreses i l’ocupació”.

Jordi Carmona també ha destacat que “cal saber com es distribuiran els Fons Europeus i quan comptarem amb els Pressupostos Generals de l’Estat“. Aquest finançament, afirma, permetrà “enfortir la indústria i determinar que l’automoció evolucioni de manera ascendent o descendent”. En aquest sentit, el dirigent sindical indica que “els ajuts europeus i els Pressupostos són la bomba d’oxigen necessària per mantenir la indústria de l’automòbil en la seva posició de fortalesa”. A més, el responsable d’UGT FICA reclama “la participació activa i necessària dels agents socials, fonamental per assegurar la posició del sector”.

Jordi Carmona: “La Covid-19 no ha d’impedir la transformació de l’automoció”

La pandèmia del coronavirus ha sigut un altre dels factors als quals s’ha referit Jordi Carmona. En les seves paraules, “la Covid-19 no ha de ser un obstacle per la transformació de l’automoció”. Aquesta transformació, segons indica, “suposarà la irrupció de la Indústria 4.0, la digitalització, el vehicle ecològic, autònom i connectat”. Tot i que reconeix que la pandèmia pot alentir l’evolució del sector, Carmona considera que “aquesta no pot detenir-se per complet“. Per això, el representant d’UGT FICA reclama “que s’adopti immediatament les mesures necessàries per encetar la transformació cap al futur”.

El secretari sectorial defensa la necessitat d’actuar per tal que l’automoció a Espanya es mantingui com un referent mundial. Per això, des d’UGT FICA proposen 23 mesures concretes per tal d’enfortir el sector, i que Jordi Carmona considera “necessàries i urgents”. Entre aquestes mesures que proposa el sindicat, es troben les 32 hores setmanals, la formació i reciclatge professional, els punts de recàrrega o les ajudes per incentivar la compra d’automòbils. Segons Carmona, “les 23 propostes que planteja UGT FICA van dirigides a mantenir el lideratge del sector, a més de protegir les empreses i l’ocupació”.

UGT FICA exigeix al Ministeri d’Indústria que es convoqui la Mesa d’Automoció

Carmona també demana solucions, ja que els agents del sector “no poden romandre més temps en aquesta incertesa laboral per la manca d’acords polítics o per interessos que no tenen res a veure amb les necessitats de la indústria i els seus treballadors i treballadores”, afirma. Per això, el responsable d’UGT FICA demana “ara més que mai” un sector unit i que “avanci cap a objectius comuns i consensuats”.

Fonts del sindicat també indiquen que “des d’UGT FICA exigim al Ministeri d’Indústria la convocatòria de la mesa industrial del sector de l’automoció“. Aquesta mesa, segons el sindicat, permetrà “abordar les mesures necessàries per al sector, acordades entre patronals i sindicats”. Jordi Carmona opina que “el factor més important és l’ocupació, i per garantir-la cal una indústria fort i uns acords generals que abandoni posicions partidistes”. Només així, assegura “ens centrarem a assegurar el futur de l’automoció i la seva ocupació”.

Close Menu