Consorci de Formació Professional d'Automoció

Roger Torrent reindustrialització Nissan
La decisió final del concurs que determinarà qui lidera el nou projecte de reindustrialització de les antigues plantes de Nissan a la Zona Franca es fa esperar. Tot i això, la voluntat del Govern és ferm. Sigui que sigui el clúster d’empreses que rebi l’adjudicació, haurà de complir tots els objectius estipulats a priori.

Aquest és el desig i el convenciment del conseller d’empresa i Treball, Roger Torrent. Ahir, en la sessió de control al Govern en el Parlament de Catalunya, no va dubtar a defensar el projecte. “La reindustrialització de Nissan acabarà amb èxit. La raó és que mantindrà els llocs de treball de l’antiga fàbrica amb un projecte vinculat al sector de l’automoció”, va afirmar.

Tres anys buscant una solució per les antigues plantes Nissan de la Zona Franca

Han passat més de tres anys des de l’anunci de l’empresa japonesa que abandonava les plantes de la Zona Franca. Des de llavors, s’han buscat múltiples formes de poder mantenir la infraestructura i la productivitat de l’espai, sempre vinculant-la amb la nova mobilitat verda. Tanmateix, no s’ha arribat a cap determinació.

En aquest sentit, el conseller va afirmar que “ja veiem el final del túnel a la reindustrialització de Nissan, un procés imprescindible pel país. Aquest projecte ajudarà a fixar el pes del sector de l’automoció en l’economia del nostre país”.

Descentralitzar el repartiment del fons europeus del Perte

Durant la seva intervenció, Torrent va parlar d’altres temes d’actualitat, com l’anunciada l’electrificació de Seat. “És la millor notícia dels darrers anys en termes de transformació verda del model productiu i en termes d’ocupació”, va assegurar.

Un altre dels temes polèmics que ha volgut tractar el conseller d’Empresa és el Perte de l’automoció i com el govern d’Espanya ha repartit els 2.795 milions d’euros de dotació. “Des del Govern ens hem bolcat per fer possible l’electrificació de Seat malgrat les dificultats en la gestió del govern espanyol respecte el Perte“, va assegurar.

Torrent ha insistit en la necessitat de descentralitzar qualsevol ajuda europea. “La gestió centralitzada dels fons europeus és un error. Cal comptar amb les administracions que estan més a prop de les realitats del teixit productiu”, va concloure.

S’espera que s’anunciï l’adjudicació de la reindustrialització de les plantes Nissan en el primer semestre de 2023. I si tot va bé, la voluntat és que a finals de 2024 ja comenci a estar a ple rendiment. Per fer-ho possible, el Perte va adjudicar més de 108 milions pel projecte, una quantitat important, però insuficient per l’abast de la inversió necessària.

Absolució del TSJC  a Roger Torrent per desobediència al Tribunal Constitucional

Durant el ple es va conèixer la decisió del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya d’absoldre a Torrent, com a expresident del Parlament. També va absoldre a l’antiga mesa del Parlament. La fiscalia demanava 20 mesos d’inhabilitació i 30.000 euros de multa per a Torrent. També demanava la mateixa pena per l’exvicepresident Josep Costa i l’exsecretari Eusebi Campdepadrós. Per la seva banda, la TC demanava 16 mesos i 24.000 euros per a l’exsecretària Adriana Delgado. La raó era desobeir el Tribunal Constitucional i continuar tramitant propostes de resolució sobre l’autodeterminació i contra la monarquia espanyola la tardor del 2019. La majoria del ple va celebrar aquesta decisió.