L’Associació Espanyola de Proveïdors d’Automoció (SERNAUTO) ha engegat el seu Pla de Promoció Internacional de cara a l’any 2020. L’objectiu d’aquesta estratègia és la de continuar donant suport a la internacionalització dels fabricants d’equips i components d’automoció de l’Estat espanyol.
Com cada any, SERNAUTO ha dissenyat un pla d’acció per a tots els proveïdors del sector de l’automoció. El pla d’acció pretén incrementar la presència als mercats prioritaris dels components fets a l’Estat, així com consolidar-la als mercats tradicionals. Aquesta estratègia està reconeguda per ICEX Espanya Exportació i Inversions.
Una de les iniciatives de cara a aquest 2020 és la d’incentivar la presència espanyola a les principals fires del sector arreu del món. Alguna d’aquestes fires són Automechanika Istanbul (Turquia), Automechanika Dubai (EAU), Automechanika Frankfurt (Alemanya), AAPEX (Las Vegas, EUA) i Automechanika Xangai (la Xina).
SERNAUTO busca l’expansió del sector a l’Àfrica
El Pla d’Internacionalització de SERNAUTO inclou una missió comercial directa a Sud-àfrica. Aquesta república és la principal economia de la regió, així com el seu mercat d’automoció més destacat. De fet, Sud-àfrica és el principal fabricant de vehicles, així com el territori amb el parc automobilístic més gran. L’objectiu principal d’aquesta missió és el de maximitzar el potencial econòmic i comercial de l’Aliança Unió Europea–Àfrica, basant-se en els Acords de Lliure Comerç existents.
D’igual manera, el Pla preveu una delegació empresarial al Marroc per tal de mantenir la bona sinergia amb els socis locals del país nord-africà. De fet, el Marroc es va establir el passat 2019 com la principal destinació de les exportacions espanyoles de components d’automoció fora de la UE.
Segons Maria Begoña Llamazares, responsable de Mercats de SERNAUTO, “impulsarem la presència de l’oferta espanyola als mercats prioritaris emergents de la indústria mundial d’automoció, com és el cas de Sud-àfrica i el Marroc. Es tracta de les dues economies amb més potencial de l’Àfrica. El nostre objectiu és el de fomentar la identitat de l’automoció espanyola, així com reforçar les relacions comercials i d’inversions del sector en aquests mercats”.
Autoparts from Spain es consolida durant el seu primer any d’existència
En el seu primer any d’existència, Autoparts from Spain ha evolucionat favorablement com a expositor dels proveïdors d’automoció als mercats internacionals. Es tracta d’una pàgina web que ofereix un ampli catàleg d’una gran quantitat de proveïdors d’equips i components de l’Estat. Per això, es mantindrà la promoció d’Autoparts from Spain als mercats exteriors. Aquesta promoció es farà mitjançant campanyes i accions de comunicació i màrqueting digital. Així, es difondrà l’oferta i la capacitat exportadora dels proveïdors espanyols.
Autoparts from Spain es va llançar a l’octubre 2018. L’any passat, es va portar a terme un pla d’accions de comunicació i màrqueting digital per tal de promoure el web a mercats estratègics, com ara Alemanya o França. Gràcies a aquesta campanya, es van assolir 28.000 visites a la plataforma i uns 4,9 milions d’impactes a ambdós mercats. A més, es van enregistrar 2 milions d’impactes a les xarxes socials amb el hashtag #AutopartsFromSpain.
Segons Begoña Llamazares, “seguint la trajectòria de la Comissió de Comerç Exterior de SERNAUTO, enguany s’ha dissenyat un pla d’accions global amb un doble objectiu. El primer, fomentar i incrementar les exportacions i inversions espanyoles als mercats prioritaris emergents i tradicionals. El segon, diversificar les destinacions i la generació de noves oportunitats de negoci per als proveïdors de l’Estat”.
Llamazares també afirma que “en aquesta edició s’incideix a la difusió de l’àmplia tipologia de l’oferta espanyola, que inclou subministrament, recanvis, turismes i vehicles industrials. Per aquesta raó executarem accions centrades als tres esdeveniments més rellevants en l’àmbit mundial sobre recanvis, vehicles industrials i cadena de subministrament”.