
Setram afegirà un segon megatruck per transportar vehicles de Seat al port de Barcelona. Mitjançant aquest acord, el fabricant d’automoció i l’operador logístic milloraran l’eficiència econòmica i ambiental del procés productiu de Seat. Per ara, Seat utilitzava un únic camió de grans dimensions per transportar peces i recanvis. Pròximament, però, Setram incorporarà un segon megatruck a l’operativa de Seat. Aquesta unitat addicional permetrà, a més, transportar vehicles ja muntats des de Martorell fins al port de Barcelona.
Concretament, es tracta de camions d’una longitud superior als 25 metres. A més, disposen d’una capacitat de càrrega d’entre 10 i 11 automòbils. Segons ha expressat ambdues companyies, el principal objectiu de l’acord és millorar l’eficiència del consum de combustible per tona transportada. Per això, amb un volum anual de 8.600 vehicles transportats, els canvis permetran una millora de la productivitat diària del 12%. Pel que fa a les emissions, un megatruck d’aquestes característiques redueix les emissions de CO2 en un 10% respecte dels camions convencionals. Alhora, permetrà disminuir en un 11% les despeses logístiques.
«El megatruck redueix 5,2 tones d’emissions de CO2 l’any»
Herbert Steiner, vicepresident de Producció i Logística de Seat
Segons Herbert Steiner, vicepresident de Producció i Logística de Seat, «el megatruck elimina 500 circulacions de camió anuals, i redueix 5,2 tones d’emissions de CO2 en el mateix període». Aquest fet, assegura, «implica enormes avantatges en termes de sostenibilitat, seguretat viària i eficiència». Així doncs, Steiner considera que «el megatruck és una passada ferma cap a la reducció màxima de la petjada de carboni en el transport de vehicles».
Per la seva part, Miquel Tarragona, director general de Setram, ha afegit que la major capacitat de càrrega d’aquests grans vehicles «disminueix l’impacte en el medi ambient i la necessitat de camions per a una mateixa producció». Per tant, Tarragona afirma que aquest mètode de transport «permet un model més ecològic i sostenible».