El temporal Gloria va tenir greus efectes sobre el Parc Natural Delta de l'Ebre
El temporal Gloria va tenir greus efectes sobre el Parc Natural Delta de l’Ebre | SEAT

 

Seat i el Grup Volkswagen han encetat un projecte per la restauració i preservació de la biodiversitat al Parc Natural Delta de l’Ebre. L’objectiu d’aquesta iniciativa és la de pal·liar els efectes del temporal Gloria, que va afectar greument la fauna i flora de la zona a principis de 2020. El projecte, que es portarà a terme amb la col·laboració de l’ONG SEO/BirdLife, comptarà amb una inversió d’un milió d’euros. Amb aquesta dotació, doncs, es treballarà per recuperar la Reserva Ornitològica de Riet Vell, així com altres ecosistemes de la costa de gran valor biològic.

Per a aquestes zones del Parc Natural del Delta de l’Ebre, s’activaran diverses accions per recuperar les funcions i els serveis ecològics. Especialment, aquelles enfocades a combatre l’elevació del nivell del mar. També es portaran a terme accions per recuperar els hàbitats que afavoreixin la canalització de l’aigua cap al subsòl. A més, es realitzaran  campanyes de conservació i programes de formació pels voluntaris que participaran en el projecte (entre ells, treballadors de Seat).

“El Parc Natural Delta de l’Ebre és un entorn únic a Europa”

Edgar Costa, responsable de Sostenibilitat de Seat, avisa que “el temporal Gloria ha demostrat que els efectes del canvi climàtic són una realitat i, per tant, és el moment d’actuar”. En aquest sentit, Costa afirma que “a Seat ja hem reduït en un 43% l’impacte ambiental de la nostra producció”. A més, recorda que “la nostra ambició és assolir una petjada zero en 2050”. Pel que fa al projecte de recuperació del Parc Natural Delta de l’Ebre, Edgar Costa assegura que “és una passada addicional en el nostre compromís pel medi ambient, però també una mostra de responsabilitat amb la societat i amb l’entorn al qual operem”.

El responsable de Sostenibilitat de Grup Volkswagen, Ralf Pfitzner, també ha destacat la importància del projecte. En les seves paraules, “el Grup Volkswagen té els objectius de promoure la biodiversitat, reduir el CO₂ i protegir els recursos naturals”. Per això, indica, “promovem i donem suport a diversos projectes ecològics arreu d’Europa”. En l’opinió de Pfitzner, “la iniciativa del Delta de l’Ebre és particularment impressionant”. “En primer lloc”, continua, “per la increïble bellesa d’un entorn únic a Europa i, en segon, per l’alt nivell d’experiència i passió amb els quals treballa SEO/BirdLife”.

Asunción Ruiz, directora executiva de SEO/BirdLife, ha advertit que “el canvi climàtic i la pèrdua de biodiversitat són una amenaça existencial per la humanitat”. Aquests factors provoquen que, segons Ruiz, “la nostra salut, la nostra economia i el futur de les següents generacions estigui en joc”. Per això, la responsable de SEO/BirdLife reivindica la importància de recuperar el Parc Natural Delta de l’Ebre, “l’aiguamoll més important del mediterrani occidental”. Asunción Ruiz valora la recuperació d’aquest ecosistema en entre 200 i 300 mil milions d’euros. “El Delta representa una gran font de recursos alimentaris (arròs, peix i mol·luscs) i ofereix protecció davant temporals, marees i inundacions”, assegura. A tot això, a més, cal sumar el seu potencial com a equipament turístic.

Close Menu