El 13 d’octubre es tanca el concurs per la reindustrialització de les plantes Nissan a la Zona Franca. Després d’ajornar dues vegades la data límit per presentar projectes, sembla que no hi haurà més ajornaments. QEV Technologies, amb el suport de l’empresa de serveis d’enginyeria B-Tech i el D-Hub, volen liderar el nou projecte.
QEV Technologies és una empresa especialitzada en el desenvolupament i fabricació de vehicles elèctrics. Després de tancar una aliança amb el grup Goodman com a partner logístic, el projecte es consolida com un dels més clars candidats a aconseguir la licitació.
El projecte inclou 1.000 llocs de treball nous i la readmissió de la plantilla de Nissan
El projecte vol liderar el Hub de descarbonització D-Hub, que ratifica el pla de reindustrialització pactat entre el Govern d’Espanya, la Generalitat i els sindicats. D’aquesta forma, la nova fàbrica preveu generar 1.000 llocs de treball directe en tres anys, així com la readmissió dels extreballadors de Nissan i uns 6.000 treballs indirectes.
Segons el CEO de QEV Technologies, Joan Orús, les previsions de l’empresa impliquen fabricar 100.000 vehicles per any el 2025. “La nostra voluntat és absorbir el 100 per 100 de la plantilla de Nissan”, assegura.
20 anys liderant el sector de l’automoció elèctrica
QEV Technologies és una empresa pionera en mobilitat elèctrica. Va néixer fa 20 anys amb la fabricació d’un cotxe solar que va córrer pels grans llacs d’Austràlia. Any rere any, la seva cursa per la innovació en les energies renovables els ha portat a liderar el sector. “Reiterem el nostre compromís amb els extreballadors de Nissan i amb la creació de més de 7.000 nous llocs de treball, entre directes i indirectes. El nostre pla continua fixat en començar l’activitat industrial a finals de 2023”, va assegurar Joan Orús.
Després de tancar-se la data de presentació de projectes, una comissió d’experts deliberarà quin és el millor per la reactivació del teixit industrial a la Zona Franca. El maig de 2020 es va anunciar el tancament de l’antiga fàbrica de Nissan, 42 anys després de la seva inauguració. Ara sembla que les portes d’un futur millor es tornen a obrir. Tanmateix, el tancament va deixar a l’atur a 3.500 treballadors, que tindran una nova oportunitat per demostrar el seu talent. “El nostre objectiu es manté intacte: que totes les parts implicades, extreballadors, nou talent, empreses, proveïdors i socis del D-Hub puguem reactivar l’activitat com més aviat millor”, va recordar el conseller delegat i fundador de QEV Technologies.
“Des del D-Hub apostem per l’electromobilitat, la tecnologia, el coneixement i el talent local. El nostre projecte és sòlid i solvent”
Joan Orús, CEO QEV Technologies
La reindustrialització de les plantes Nissan
El concurs s’hauria d’haver tancat el passat 16 d’agost, però es va ajornar fins al 16 de setembre i finalment, al 13 d’octubre perquè les empreses interessades tinguessin més temps per formalitzar els seus projectes. L’empresa Silence de motos elèctriques va ser la primera a mostrar interès. “Tenim el suport logístic i financer per convertir els terrenys de la Zona Franca en un pols clau de la mobilitat elèctrica”, va concloure Joan Orús.