Consorci de Formació Professional d'Automoció

Representants de la UPC, SEAT i el Grup Volkswagen després de signar l'acord de col·laboració
Representants de la UPC, SEAT i el Grup Volkswagen després de signar l’acord de col·laboració | UPC

L’inLab de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha col·laborat amb SEAT i el Volkswagen Group Innovation en el projecte Predictive eBoost. Aquesta iniciativa té l’objectiu d’optimitzar l’eficiència i el rendiment dels motors i bateries de vehicles elèctrics a partir del machine learning. La clau del projecte és aprofitar la informació del trajecte del vehicle. D’aquesta manera, a partir de dades com el pendent de la via o la velocitat de la circulació, Predictive eBoost pot regular a temps real el rendiment i prestacions de la bateria i el motor elèctric.

Les bateries i els motors elèctrics són dos components d’automoció en constant desenvolupament. Cada cop són més potents i tenen més autonomia. Tanmateix, aquesta evolució requereix una millora en la seva gestió tèrmica. En aquest sentit, els sistemes actuals només tenen en compte la temperatura dels components a l’hora de regular la seva temperatura. Predictive eBoost, en canvi, incorpora nous factors per optimitzar la presa de decisions.

Predictive eBoost contribuirà a allargar l’autonomia dels vehicles i minimitzar el seu impacte ambiental

Amb Predictive eBoost, la UPC, SEAT i el Grup Volkswagen contribuiran a refredar les bateries elèctriques més ràpidament. A més, això tindrà lloc de manera més intel·ligent. A tall d’exemple, sense aquest sistema els vehicles elèctrics utilitzen part de la seva energia per refredar el motor, tot i si en pocs minuts el conductor es trobarà en un pendent costa avall. En canvi, Predictive eBoost atorga a l’automòbil aquesta informació, optimitzant el seu consum energètic.

A banda d’això, la nova tecnologia també analitzarà l’estat dels components del vehicle elèctric, de l’entorn i del trajecte. En conseqüència, la combinació d’aquestes dades amb el machine learning augmenta l’autonomia i la vida útil del cotxe elèctric. D’altra banda, Predictive eBoost contribueix a minimitzar l’impacte ambiental, incrementar la seguretat viària i millorar l’experiència de conducció. Tot plegat, suposarà una passada endavant cap al creixement del mercat del vehicle elèctric.