
Nissan ja ha arribat a les 250.000 unitats de vehicles elèctrics comercialitzats a Europa. Segons la companyia japonesa d’automoció, compta amb «més de 208.000 clients del LEAF i 42.000 propietaris de l’e-NV200 a Europa». A l’Estat espanyol, Nissan suposa el 15% del total de vehicles elèctrics que hi circulen.
Aquestes dades confirmen l’aposta decidida de Nissan per l’electromobilitat. El Nissan LEAF va ser el primer automòbil elèctric del mercat generalista. De la mateixa manera, l’e-NV200 va ser un model pioner en el mercat de les furgonetes elèctriques. Des d’aleshores, Nissan ha continuat treballant per actualitzar aquests dos models i consolidar el seu lideratge en el mercat de l’electromobilitat a Europa.
L’aposta de Nissan «360°» pel vehicle elèctric
Segons Bruno Mattucci, conseller director general de Nissan Ibèria, «la petjada de Nissan a Espanya és clara». En aquest sentit Mattucci afirma que «Nissan fa una aposta 360° per la mobilitat electrificada». Això vol dir, explica, no només impulsar pel vehicle elèctric, sinó també «una inversió en infraestructures, reciclatge de bateries i en sistemes d’abaratiment de l’energia».
D’altra banda, Leon Dorssers, vicepresident sènior de Vendes i Màrqueting de Nissan, destaca que el Nissan LEAF «segueix aportant tecnologies innovadores i avançats sistemes de propulsió de zero emissions». En relació amb la Nissan e-NV200, Emmanuelle Serazin, directora de Vendes Corporatives i d’LCV a Europa, indica que «ofereix l’equilibri perfecte entre sostenibilitat, practicitat, comoditat i baixos costos de propietat».
Un compromís ferm per l’electromobilitat
El compromís de Nissan pel desenvolupament de la mobilitat elèctrica no només queda parés amb les seves xifres de matriculacions. A tall d’exemple, la companyia japonesa ha anunciat una fàbrica de referència mundial per la fabricació de vehicles elèctrics. Aquestes instal·lacions, anomenades EV36Zero, seran un hub d’electromobilitat, que marca el camí per les fàbriques d’automoció del futur.
Segons Nissan, aquest projecte «accelera el viatge de Nissan cap a la neutralitat de carboni». Amb aquesta estratègia, doncs, la firma nipona espera que s’iniciï «un nou període de creixement sostenible, amb un 75% de les vendes que serà electrificada a Europa a finals de 2023».