Al llarg de les darreres setmanes, l’empresa automobilística japonesa Nissan ha portat a terme diverses iniciatives per tal de promoure l’ús dels vehicles elèctrics. La més recent, l’ampliació del Plan MOVES de suport al vehicle elèctric. Aquesta campanya suposa un ajut directe de 5.500 euros al comprador del Nissan LEAF o la furgoneta elèctrica e-NV200, fabricada a Barcelona. A més, Nissan ofereix aquesta ajuda sense que el comprador hagi d’entregar el seu vehicle anterior. El Plan MOVES estarà disponible fins al final del mes de desembre.
L’ampliació del Plan MOVES: sense retencions fiscals i sense haver d’entregar cap vehicle
Aquesta iniciativa de Nissan ofereix un descompte directe de 5.500 euros de manera immediata, sense cap mena de retenció fiscal i sense haver d’entregar un vehicle anterior a canvi de la compra. Aquesta ajuda està disponible per a la compra dels models Nissan LEAF i la furgoneta elèctrica e-NV200, en les seves versions Combi i Evalia.

A més, els vehicles elèctrics de Nissan compten amb el programa “El Ahora es Eléctrico”. Aquest programa permet provar els vehicles de Nissan durant 48 hores de manera gratuïta, així com ajudes als compradors per instal·lar carregadors domèstics. A més, els usuaris poden localitzar i reservar punts de càrrega, així com fer el pagament per la càrrega mitjançant l’aplicació mòbil Nissan Charge.
Nissan inverteix 90.000 per formar els seus comercials en mobilitat elèctrica
L’ampliació del Plan MOVES no és l’única iniciativa de Nissan per incentivar la mobilitat sostenible. Entre el 9 de setembre i el 18 d’octubre de 2019, Nissan va formar a gairebé 700 persones en unes 50 sessions de formació sobre mobilitat elèctrica. En total, la marca japonesa va invertir més de 90.000 euros per portar a terme aquesta acció, en la que es van formar venedors i caps de vendes sobre els vehicles elèctrics, els seus avantatges i la infraestructura que requereixen. Aquestes sessions van tenir lloc a Barcelona, Madrid, Sevilla i Canàries.
Vanessa Márquez, Directora de Desenvolupament de RED de Nissan Ibèria, va valorar aquesta iniciativa dient que “la formació de la nostra Xarxa és un aspecte que hem cuidat per arribar a ser líders en mobilitat elèctrica amb els nostres productes i infraestructures. Aquesta formació amb un enfocament 360° és una passada més en el lideratge de mobilitat elèctrica de Nissan. L’enfocament a l’usuari per solucionar qualsevol dubte que aquest pugui tenir és clau perquè la mobilitat elèctrica sigui encara més important a Espanya”.
Amb aquestes iniciatives, Nissan consolida el seu lideratge dins del sector del vehicle elèctric. La marca compta amb el vehicle elèctric més venut del món, el Nissan LEAF, així com la e-NV200, furgoneta elèctrica més menuda a Europa (i fabricada a Barcelona). A més, Nissan és propietària de més del 65% dels punts de càrrega presents a l’Estat.