L’Associació Europea de Proveïdors d’Automoció (CLEPA) i l’Associació Europea de Fabricants d’Automòbils (ACEA) han dissenyat el Codi de conducta empresarial contra la Covid-19. L’objectiu d’aquest document és el de recuperar l’activitat productiva al sector de l’automoció com més aviat millor. Aquest manual tracta assumptes com la seguretat al lloc de treball, la comunicació o la transparència.

Les associacions d’automoció asseguren que “davant el repte global de la Covid-19, minimitzar els riscos pels treballadors i la comunitat hauria de ser la màxima prioritat”. CLEPA i ACEA es mostren convençuts que mantenir la companyonia i respectar les lleis de competència garantirà “els millors resultats per protegir les persones i minimitzar els danys  econòmics”. D’altra banda, destaquen la necessitat de mantenir un enfocament “post-crisi” per tal de prendre decisions orientades a recuperar l’activitat econòmica.

La seguretat serà prioritària perquè l’automoció superi la Covid-19

CLEPA i AECA afirmen que la salut i la seguretat tant de la ciutadania i dels treballadors són prioritàries. Per això, al seu codi de conducta destaquen la necessitat d’oferir espais de treball segurs i alineats amb els estàndards de prevenció. Addicionalment, reivindiquen la importància de comunicar als treballadors les mesures necessàries per minimitzar els contagis, així com oferir-se’ls formació.

Per tal d’establir aquests estàndards d’higiene i seguretat, les associacions demanen la col·laboració tant de les administracions públiques com dels diferents agents socials. A més, sol·liciten que totes les empreses d’automoció posin en comú les seves pràctiques de prevenció de la Covid-19.

Transparència i comunicació, imprescindibles per superar la pandèmia

Per CLEPA i ACEA, compartir informació estratègica sobre els efectes del coronavirus al sector també serà de vital importància. Concretament, les dades relatives a la demanda d’automòbils, retards als enviaments, tancament de fàbriques, etc. D’aquesta manera, l’automoció europea vol establir intercanvis “clars i transparents” d’informació per “evitar malgastar diners”.

Aquests intercanvis de comunicació han de produir-se a tots els nivells de la cadena de valor. Els fabricants, proveïdors, distribuïdors… han d’establir ponts que incloguin tant els seus clients com la mateixa competència. D’aquesta manera, indica el codi de conducta, es podran discutir “de bona fe” els projectes prioritaris durant aquesta situació excepcional.

Les empreses d’automoció hauran de respectar els acords previs a la crisi de la Covid-19

Igual que es recomana l’intercanvi d’informació entre empreses, el codi de conducta també menciona la importància de respectar qualsevol acord al qual es va arribar abans de la pandèmia. “Tota la cadena de valor té la responsabilitat compartida de mantenir la prosperitat del sector”, afirmen. Per tant, es destaca que cal respectar tots els acords “pel que fa a pagaments, entrega de material, inversions, desenvolupament i serveis”.

Prendre aquestes mesures evitarà que l’automoció europea hagi de fer front a despeses innecessàries i costos addicionals. Així, segons CLEPA i ACEA, “es garantirà el funcionament de tota la cadena de valor”.

Close Menu