Consorci de Formació Professional d'Automoció

La 41a edició de l'Automobile Barcelona ha estat especialment centrada en la nova mobilitat
La 41a edició de l’Automobile Barcelona ha estat especialment centrada en la nova mobilitat | AUTOMOBILE BARCELONA

L’Automobile Barcelona, Saló Internacional de l’Automòbil, va tancar la seva 41a edició el passat 10 d’octubre. L’esdeveniment ha estat organitzat per Fira de Barcelona amb el suport de l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (ANFAC). Segons fonts de l’organització, l’edició d’enguany «ha contribuït a impulsar la recuperació del sector de l’automoció». En aquest sentit, asseguren en un comunicat que «el certamen ha enregistrat una gran afluència de públic».

La 41a edició de l’Automobile Barcelona ha acollit 22 marques, que han presentat divuit primícies mundials i una europea. A més, el Saló d’enguany ha estat especialment centrat en les noves motoritzacions: un 90% de les presentacions han tingut com a protagonistes vehicles amb motors elèctrics o híbrids. D’altra banda, el Saló Internacional de l’Automòbil ha tingut una gran influencia a l’hora de dinamitzar les vendes d’automoció. Segons indica l’organització, «s’han tancat un gran nombre de pressupostos i prevendes durant els dies d’obertura al públic». Un cop mes, els vehicles electrificats han tingut un protagonisme destacat, suposant el 60% dels pressupostos realitzats.

L’electromobilitat, la gran protagonista de la 41a edició de l’Automobile Barcelona

Una de les activitats més exitoses que ha acollit l’Automobile Barcelona ha estat la de poder conduir els nous models presentats per les marques. D’aquesta manera, els i les visitants han pogut experimentar les noves tecnologies aplicades a l’automoció. Per això, milers de persones han pogut visitar les boxes del circuit de Barcelona-Catalunya, fent proves reals a les instal·lacions de Montjuïc. Molts d’aquests vehicles, de fet, eren elèctrics i híbrids, tot i que també n’hi havia esportius, SUV i familiars.

Addicionalment, ha tingut una gran rellevància la Zona Urban Mobility. En aquest espai, situat a la Plaça de l’Univers, els assistents van poder provar nous vehicles personals de mobilitat urbana. Per exemple, motocicletes, bicicletes i patinets elèctrics. A fi de testejar aquests dispositius, es va habilitar un circuit especialment adaptat.

«El Saló Internacional de l’Automobil ha esat un èxit absolut»

Enrique Lacalle, president de l’Automobile Barcelona

El president de l’Automobile Barcelona, Enrique Lacalle, va valorar la 41a edició de l’Automobile Barcelona «com un èxit absolut». En la seva opinió, «Barcelona ha respost massivament a la trucada: els passadissos s’han omplert d’apassionats del motor, compradors potencials  professionals». A més, Lacalle ha destacat que «Barcelona ha donat la cara», referint-se a altres fires d’automoció europees que, o bé han presentat un format reduït, o directament s’han ajornat. En aquest sentit, afirma que «hem assolit el que semblava impossible gràcies a l’esforç de tots».

Enrique Lacalle també ha volgut agrair «el gran suport institucional i empresarial que ha rebut el Saló». Concretament, el president de l’Automobile Barcelona s’ha referit a les visites de membres de l’executiu català, com ara la del president de la Generalitat, Pere Aragonès; del conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent; i del de l’Interior, Antonio Garamendi. A més, Lacalle ha valorat la presència d’alts representants del govern espanyol, com varen ser el president Pedro Sánchez i el Rei Felip VI.