Consorci de Formació Professional d'Automoció

El hub d'electromobilitat ocuparia les dues línies de producció de Nissan Zona Franca
El hub d’electromobilitat ocuparia les dues línies de producció de Nissan Zona Franca | NISSAN

La Comissió de reindustrialització de Nissan Barcelona ha celebrat aquesta setmana la seva divuitena reunió. En aquesta sessió, les empreses que encapçalen el projecte del hub d’electromobilitat van presentar la totalitat del seu pla de negoci. A més, la Comissió va analitzar la previsió de finançament per a la concreció del hub. Segons ha explicat Nissan en un comunicat, la mesa de treball va «valorar de manera positiva» la proposta. A partir d’aquí, la Comissió s’ha compromès a donar una resposta definitiva en el termini d’una setmana.

Segons la proposta, el hub d’electromobilitat preveu ocupar les dues línies productives de la fàbrica de Nissan a la Zona Franca. En aquest espai, de 375.000 metres quadrats, es produiran diversos models de vehicles elèctrics. D’altra banda, es reservaran espais addicionals a la mateixa planta. Dos d’ells, de 70.000 i 30.000 metres quadrats, es reservarien per portar-hi a terme projectes logístics i industrials complementaris, encara per definir. La pròxima reunió de la Comissió tindrà lloc en els quinze dies vinents.

El hub d’electromobilitat també ocuparia part dels terrenys de Nissan a Montcada i Reixac

A banda d’això, els membres de la Comissió van mostrar el seu interès per la presència del fabricant d’automoció Silence a la Zona Franca. En aquest sentit, la companyia de Barcelona ocuparia un espai de 55.000 metres quadrats. Per la seva part, Silence ja ha presentat una proposta a la Comissió. Durant la reunió, els integrants del grup de treball van acordar proposar una reunió amb Silence per validar-la de manera definitiva.

De la mateixa manera, la Comissió de reindustrialització va estudiar els projectes per a les plantes de Sant Andreu de la Barca i Montcada i Reixac. Així, el hub d’electromobilitat podria ocupar la planta de Montcada i Reixac per als seus processos d’estampació i producció de components. Tanmateix, aquest fet només es confirmarà un cop la Comissió aprovi la proposta i finançament del hub.

Pel que fa a la fàbrica de Sant Andreu de la Barca, la taula de treball ha acordat que no acollirà una nova activitat industrial. Per això, tots els seus actius i béns de producció seran traslladats a la planta de Montcada i Reixac. Pel que fa als treballadors, romandran vinculats al procés de reindustrialització.

«La distribució acordada de l’espai de la Zona Franca ens permetrà encarar el tram final del procés de reindustrialització»

Natàlia Mas Guix, directora general d’Indústria de la Generalitat

Segons Natàlia Mas, directora general d’Indústria de la Generalitat i membre de la Comissió, «la distribució acordada de l’espai de la Zona Franca ens permetrà encarar el tram final del procés de reindustrialització». Sobre aquest fet, ha afegit que «sempre hem defensat una solució que preservi els actius industrials i els llocs de treball». Finalment, Mas ha destacat la necessitat de desenvolupar un projecte vinculat a l’automoció, el qual ha assegurat que «estem a prop de concretar».

Per la seva part, Frank Torres, responsable d’Operacions Industrials de Nissan a Espanya, ha afirmat que «hem fet una gran passada endavant en el procés de reindustrialització». Així, ha remarcat la importància d’haver acordat «la distribució de l’espai del terreny de la Zona Franca per a cadascun dels projectes». Per tal de poder arribar a un acord final, Torres ha demanat a la resta d’integrants de la Comissió «donar una resposta al pa presentat pel hub, incloent-hi la seva ubicació a Montcada i Reixac». A més, ha expressat la necessitat de trobar «un encaix definitiu de Silence a la Zona Franca».