Iberdrola ha anunciat una inversió de més de 150 milions d’euros per tal d’incrementar l’oferta de punts de recàrrega pel vehicle elèctric durant els pròxims cinc anys. Amb aquesta inversió, l’energètica espera instal·lar 150.000 punts de recàrrega tant a llars, empreses com a la via pública (ciutats, carreteres i autovies). Així doncs, Iberdrola certifica la seva aposta per una economia descarbonitzada centrada a les energies renovables.

Per Iberdrola, l'electrificació del transport és la clau per avançar cap a la sostenibilitat
Per Iberdrola, l’electrificació del transport és la clau per avançar cap a la sostenibilitat. Imatge: Iberdrola

 

L’estratègia d’Iberdrola estarà centrada a la instal·lació d’infraestructures de càrrega ultra ràpida i súper ràpida. Aquestes estacions permetran carregar els cotxes elèctrics en entre cinc i quinze minuts. En aquest sentit, ja ha desenvolupat i instal·lat prop de 2.000 carregadors ràpids a les vies públiques de l’Estat espanyol. A més, s’han establert més de 30 acords de col·laboració amb els principals agents del sector de la mobilitat.

D’altra banda, Iberdrola ha volgut reforçar aquesta estratègia actualitzant la seva app de Recàrrega Pública. Amb aquesta actualització, es mostrarà informació verificada de tots els carregadors de la via pública de l’estat. En total, es mostraran els més de 3.000 punts de recàrrega, tant d’Iberdrola com de la resta d’operadors.

Iberdrola situarà punts de recàrrega cada 50 quilòmetres

Per tal de garantir les necessitats dels usuaris del vehicle elèctric, es tindrà present la distància entre els punts de recàrrega. Així, es desplegaran punts de recàrrega ràpida (50kW) cada 50 quilòmetres, de súper ràpida (150kW) cada 100 quilòmetres i d’ultra ràpida (350kW) cada 200 quilòmetres. A més, l’energia disponible en aquestes instal·lacions serà completament sostenible, amb certificats de garantia d’origen renovable (GdO).

Luis Buil, responsable global d’Smart Mobility de la companyia, ha assegurat que “el procés de descarbonització de la nostra economia no és només una qüestió del sector energètic, sinó que requereix la participació i el compromís de tots els sectors emissors”. Especialment del sector del transport, ja que segons Buil “pot ser determinant per la reducció de la contaminació a les nostres ciutats”.

Per tal de dissenyar aquest nou projecte, el Buil ha destacat que “hem fet una aposta més ambiciosa, tant en termes d’inversió com de capacitat de la infraestructura, per poder seguir responent al creixement exponencial previst enguany per la mobilitat elèctrica”. En aquest context, el responsable global d’Smart Mobility d’Iberdrola s’ha mostrat disposat a “seguir impulsant el desplegament de la mobilitat elèctrica, trencant les barreres d’entrada, promovent la circulació ‘zero emissions’ i facilitant la transició cap al vehicle elèctric”. Tot això, ha assegurat, col·laborant amb “tots els agents compromesos amb la transició cap a una mobilitat sostenible”.

Close Menu