Consorci de Formació Professional d'Automoció

Reduir el pes del xassís d'un automòbil té un impacte directe en el seu rendiment, seguretat i impacte ambiental
Reduir el pes del xassís d’un automòbil té beneficis directes en el seu rendiment, seguretat i impacte ambiental | EURECAT

 

Eurecat Centre Tecnològic de Catalunya participarà en un projecte per investigar quins són els materials òptims que permetin alleugerir el xassís dels vehicles elèctrics. Aquest projecte, anomenat Fatigue4Light, tindrà un pressupost total de 5.530.292 euros. Amb aquesta inversió, es desenvoluparan nous assajos i noves metodologies de simulació per ordinador que permetin trobar aquests materials més lleugers.

Així, durant tres anys el projecte investigarà les possibles aplicacions d’acers avançats, aliatges d’alumini i altres materials híbrids per la fabricació de xassís de vehicles elèctrics. Segons Daniel Casellas, director científic d’Eurexcat, l’objectiu final serà “reduir-ne el pes en comparació amb les solucions actuals, utilitzant materials avançats i tenint en compte els aspectes d’eco-disseny i economia circular”. Un cop finalitzat, el projecte permetrà optimitzar la selecció de nous materials. A més, es reduirà el temps d’implementació entre el desenvolupament del material i el disseny de les peces.

Lucia Barbu: “Fatigue4Light vol ajudar a construir un futur de zero emissions”

En aquest projecte, Eurecat s’encarregarà de portar a terme el desenvolupament de nous assajos amb aquests materials. D’aquesta tasca s’encarregarà la seva Unitat de Materials Metàl·lics i Ceràmics. Altrament, la Unitat d’Advanced Manufacturing Systems portarà a terme el monitoratge del rendiment dels components del xassís. Alhora, la Unitat de Residus, Energia i Impacte Ambiental aplicarà l’economia circular i l’eco-disseny a tots els processos del projecte.

Lucia Barbu, coordinadora del projecte i investigadora del CIMNE, afirma que “Fatigue4Light vol ajudar a construir un futur de zero emissions promovent el disseny basat en eines de simulació numèrica”. Així, Barbu indica que l’aplicació d’eines de simulació numèrica contribuirà a predir i assegurar el rendiment de les peces. Alhora, permetrà “minimitzar les pèrdues de producció, tot satisfent les necessitats de la indústria”, afegeix.

Un projecte pioner en la reducció del pes del xassís dels vehicles elèctrics

Fatigue4Light és un dels primers projectes que aborden la reducció de pes en peces de xassís dels vehicles elèctrics. Aquest és, en paraules de Lucia Barbu, “un pas necessari per seguir avançant en la reducció del pes o alleugeriment de vehicles elèctrics”. L’alleugeriment dels components d’automoció té beneficis sobre les emissions de CO2, l’autonomia dels vehicles elèctrics, la seva facilitat de conducció i la seguretat.

El consorci del projecte està format per Eurecat, el Centre Internacional de Mètodes Numèrics a l’Enginyeria (CIMNE), Research and Innovation Centre of Sweden (RISE), Luleå University of Technology, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Politecnico di Torino (POLITO), ArcelorMittal, Profilglass, Centre Ricerche Fiat (CRF), la divisió Magnetto Wheels (MW) de CLN Group, Composite Service Europe, Gestamp i l’Associació Espanyola de Normalització UNE.

This Post Has One Comment

Comments are closed.